måndag 26 oktober 2009

Dräktig eller inte???

Det här är svårt att veta. Visst har Kickan blivit mycket tjockare men jag kan fortfarande inte känna några rörelser där inne. Kickan går in i vecka 6 nu, alltså 3 veckor kvar till kommande små... Om det nu är några vill säga. Jag är inte säker på något förrän jag verkligen får veta att det är som jag tror. Jag hörde en gång en historia om just detta om hur en tik lurades in till sista dagen, blev jätte tjock, betedde sig precis som om hon var dräktig, svällde på tuttarna och när de små skulle komma så kom det inga. Den tiken var skendräktig och det blir alla tikar mer eller mindre och en del blir det så mycket att man har svårt att skilja på hur det verkligen är. Hela vår familj tycker att Kickan har blivit mycket tjockare och jag får väl åka hem till Fun-Hai's kennel så Peter får känna med sina "magicfingers" om det finns några små. Han hade ju rätt förra gången. Vi åker nog dit under veckan om jag inte hinner känna något före. Angående Corina så är det alldeles för tidigt att säga något men tecknen finns där men genom att hon aldrig fått valpar förut så är det svårt att säga. Många säger att "titta om tuttarna blivit rosa"! Hur ska man kunna göra det när de är alldeles svarta?=) De har blivit större men är svarta. Vem vet hur det blir, man vi hoppas hela familjen på tillökning och blir det så är det inte långt kvar nu.... Vilket härligt pådrag vi kommer att ha hemma här i så fall om ca. 2 månader om det blir 2 kullar som ska springa runt här på golvet. Jätte kul skulle det vara!På bilden är det 2 valpar från vår förra kull som föddes den 3 mars-08, så vi tycker verkligen att det är dags för ett nytt gäng med björnungar......

Inga kommentarer: