måndag 1 mars 2010

Hundmat

Mina hundar har för det mesta ätit Royal Canin (den röda säcken). Ganska dyr mat men väldigt bra mat och hundarna tycker mycket om den. Jag har provat lite andra foder i mellan men mina hundar har inte varit så förtjusta i något annat. Då hittade jag faktiskt en "billighets"variant som faktiskt Royal Canin marknadsför. Jag har aldrig sett denna på en djuraffär när jag handlat och visste inte att den fanns förrän jag sufade runt på foderbilden. Nu har jag provat den och hundarna tycker att det är gott. "Kulorna" är något mörkare i färgen än det vanliga Royal Canin men för övrigt tycker jag att de verkar ganska snarlika i alla fall.
Den här påsen är på 20 kilo och kostar 549 kronor. Gå in och kolla innehållsförteckningen på www.foderbilen.se/hund/hundfoder/royal-canin-nutritional-club-adult-croc-20kg.html
Kan vara värt att prova. Vi tycker att det verkar bra i alla fall.

Inga kommentarer: