tisdag 3 augusti 2010

Imperial Princess Carmen

Jag har letat hund både här och där och hade faktiskt egentligen tänkt att importera från en annan kombination i ett annat land men jag tycker inte om att vänta på svar i flera veckor om viktiga saker som man vill veta innan ett köp av valp från ett annat land för det är mycket pengar och en stor chansning. MEN....
Så hittade jag denna lilla underbara, klotrunda varelse. Hon är född som ni ser och jag vet att hon finns och hon kommer förmodligen att bli ganska tung men som de flesta vet så har jag en förkärlek till den typen.
 Jag kontaktade John AFleur i Grekland- kennel Imperial i söndags och vi pratade länge väl på FACEBOOK, där alla är nu för tiden.
Jag betalade henne i går måndag. Så hon kommer till Sverige i slutet av augusti tillsammans med sin kullbror Charlie som ska bo hos kennel Miatas, inte långt härifrån.
Carmen som hon ska heta är född den 19 juni hos kennel Imperial i Grekland. Hon är en röd, långhårig tik och har en spännande stamtavla som bla. bjuder på både ungerska, ryska, och amerikanska linjer.
Jag vill så gärna att detta kommer att bli en frisk och bra chow och att allt häxeri vi har haft med sjuka hundar nu ska få vara över för all framtid. Efter det här året så har jag fått för mycket av den varan och ska man hålla på med avel och uppfödning så krävs det att man har några tikar, friska dessutom.
Man måste våga för att vinna heter det och jag hoppas att det stämmer.
Men visst är Carmen helt bedårande! Kärlek!
Mer info kommer om henne när hon kommit till Sverige!

2 kommentarer:

Sara sa...

JAG LÄNGTAR SÅ, TÄNK NÄR VI FÅR PUSSA VÅRA GREKISKA GODINGAR PÅ ARLANDA

Anna-Lena sa...

Jag med!!!
Nu är det inte långt kvar!!! ;)