söndag 3 april 2011

Utställning i Ludvika 2011-04-02...

Jag och Eddie på hans första utställning någonsin. Han är verkligen en glad "spellivink". Ibland kan man tro att han är en labrador för svansen går hela tiden.
Eddie slutade på en andra plats i hanhundsklassen. Domare var Eva Jönsson.
Här är Eddies kritik:
4,5 månad, bra storlek, mycket sunda friska ögon, väldigt väl burna öron, bra svans, bra vinklar, härlig päls och färg, rör sig utmärkt, ännu lite tunnt nosparti.


Eddie kikar fram på ringside. En underbar svart, ung korthårig hane.
Domaren sa till mig efteråt att detta var bland de sundaste chowchow hon någonsin sett.
Det är verkligen jätte kul att höra!


Carmen vid ringside.
Funderar vad vi håller på med egentligen. Hon har varit lite krånglig men uppförde sig över förväntan och det var faktiskt hennes första utställning. Hon har mycket "chowchow" i sig och behöver några x-tra sekunder att acceptera nya människor och miljöer men jag är så nöjd och glad för henne i dag för allt gick så bra!


Jag och Carmen i utställningringen. Hon var verkligen jätte duktig.
Carmens kritik:
9 månader, utmärkt huvud, väl utfyllt nosparti, bra ögon, öron ok, bra proportioner i kroppen, välburen svans, rastypiska rörelser, bra päls och färg.


Jag och Carmen framför domaren.
Carmen stod så fint. Det glädjer en verkligen när det går bra på utställning med fina placeringar men det är bara en bonus av allt för har de skött sig väl så har man gjort sitt bästa och det är det absolut det som är värt mest av allt.



Carmen var lite lat och ville nog helst sitta eller ligga framför domaren men med lite hjälp av mig så stod hon hur fint som helst.


Jag och Carmen.


Min sambo Marcus med vår egen uppfödning - Donna- till vänster och jag och Carmen till höger.
Här vinner Marcus med Donna. Marcus har vunnit över sig själv också för när vi kommer dit och jag öppnar katalogen så ser jag att Donna och Carmen ska gå i samma klass!! Jag kan inte ställa 2 hundar samtidigt. Marcus blir så nervös av sånt här men i fortsättningen så kan han ställa ut några hundar för jäklar vad duktig han var på att visa upp Donna. Commitment's egen proffshandler - Marcus Östling!


BIR och BIM!
Bäst i rasen - Commitment's Bright Chrystal och Bäst i motsatt kön-Imperial Dream of Charlie Chin, ägare är bästa Sara Axelsson på Miata's kennel.
Charlie är även bror till vår Carmen.


Donna och Charlie.
Tänk att man kan inte få en bild där båda tittar upp och åt samma håll...


Profilstudie på vår älskade lilla vinstkanon för dagen. - Donna!


Man förstör inte ett vinnande koncept!
Välkommen in i matchen Marcus. Nu är du fast och fick nog lite blodad tand också.
Vilken handler! Det syntes att både Marcus och Donna hade riktigt kul i ringen!


Här har Donna vunnit gruppfinalen.

Donnas kritik:
4,5 månad, bra strolek, mycket sunda, friska ögon. Välans. burna öron, bra svans och vinklar. Härlig päls och färg, rör sig utmärkt, ännu lite tunnt nosparti.

Domaren berömde även här den sunda helheten, precis som hon gjorde på Eddie. Jätte kul!
Det är bara att hoppas att det håller hela vägen, genom röntgen och allt annat de kan råka ut för.
Jag håller tummarna så hårt för jag tror så himla mycket på den här valpkombinationen!


Proffshandlern!



BIS- finalen och den här placeringen blev det också.
1:an från vänster osv....


Efteråt var det flera okända människor som sa att de hoppades att vi skulle ta hem det, men men... Vi klagar inte... Dagen var vår och den var perfekt och jätte kul!
Tack Sara för att du stannade kvar och hejjade fram oss till slutet och alla andra som höll tummarna för oss! Tack Rebecca och Ellinor för att ni tog kameran och hjälpte oss med att få någon bild med oss hem.. och Rebecca - vi ska försöka få i hop en träff någon helg framöver!

Det blev verkligen en hel dag i ABB-hallen i Ludvika med totalt 6 chowchow anmälda!
Kul också att en chowchow får komma fram ända till BIS-finalen. För 3 år sedan så stod faktiskt min Rambo som jag hade som BIS 5:a(reserv).
Så fram med chowarna och visa vilken underbar ras det är!
Avesta valputställning till helgen!

Inga kommentarer: