tisdag 26 april 2011

Lite Smått och Gott under aprilmånad!

Nu ligger jag efter med uppdateringarna på BLOGGEN, men det har varit lite mycket här både med det ena och det andra. Så nu är det dax att ta tag i högen.....

Vi har varit på en inofficiell utställning i Avesta den 2011-04-09.
Commitment's Moon Sparkle "Eddie" blev Bästa hane med Hederspris i valpklassen.
Eddies kritik:
"Hanvalp med bra proportioner, ganska välformat huvud, flat skalle, vackra mörka ögon, välburna öron, bra hals och rygg, Välvinklad, prima ben och tassar, balanserat steg, bra päls och färg."

Commitment's Bright Chrystal "Donna" var också med och placerade sig denna gången
 som Bästa tik 4:a med fin kritik.
Donnas kritik:
Tilltalande med bra proportioner, välformat huvud, vackra ögon, välvinklad med bra ben och tassar, bär svansen väl, rör sig bra, öppen och trevlig tik, bra päls.

Efter denna utställning så bröt det ut kennelhosta hemma här men som nu har lagt sig. Konstigt med tanke på att ALLA hemma här är vaccinerade mot precis allt man kan tänka sig.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2011-04-07
Nellwood's Fantasy Future - Vår Lovis som fyllt 1 år har vi också hunnit röntga höfter och armbågar på med det bästa resultatet man kan få. - HD:A och ED:0
Så roligt att kunna få börja planera en valpkull till våren 2012 efter Lovis, men jag vet redan vem jag kommer att para henne med om allt går som jag tänkt. Spännande blir det i alla fall!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2011-04-17
Vi har också fått besök av Commitment's Emporio Diamonds "Sigge" som går och lär sig lydnad och ska även börja med sök. Det kommer att bli spännande att följa honom genom utmaningarna han har framför sig men det är en väldigt allert kille med mycket energi så han kommer att fixa detta galant! Det kommer garanterat att skrivas mycket om Sigge framöver.

När Sigge var här och hälsade på så "triggade" väl 2 av våra hundar upp sig innanför staketet i all iver och började slåss så jag och Marcus tog i sär dem med bekostnad av att 2 av mina fingrar hamnade i munnen på den ena-Det var absolut inte meningen men det blev en vända på akuten med stelkrampsspruta, 2 trasiga inlindade fingrar, pencillin och medicamente för smärta och magen genom att jag fick så starkt pencillin så kraschade magen, trots alla dessa tabletter så fick jag inflammation i långfingret men nu så ser jag till att fingrarna är inlindade med alsolsprit.
Allt kan hända när man har många hundar i huset----Lovar!!
Men jag ser det positivt-- Fingrarna sitter kvar i alla fall. ;) och jag slapp bli sjukskriven genom att jag har andra arbetsuppgifter än det vanliga på mitt jobb.
Tur i oturen också att det var vänsterhanden som fick betten genom att jag är högerhänt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2011-04-25
Min hemsida har bytt utseende lite grann och nya bilder är inlagda där!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har jag kommit en bit ner i högen men inte så många bilder denna gång. Ni som "bara" kollar BLOGGEN- ta er en sväng in på hemsidan också. Många nya bilder där!

Ska skärpa mig med uppdateringarna, men ibland räcker inte tiden till!

Inga kommentarer: