söndag 10 augusti 2008

Utställningshelg 9-10 augusti-08.........

Rambo och Corina var anmälda både i Askersund på lördagen och Medevi Brunn på söndagen. Fredagkväll så stukar Rambo en framtass så han blev hemma denna gång till min stora besvikelse för egentligen hade jag tänkt att bara ta med honom och inte Corina pga dålig päls med lite avgnagda fläckar...... Så är det, man tager vad man haver, Corina följde med och fick 2:or båda dagarna men vad gör det när man träffar så mycket trevliga människor och får prata chowe i ett par dagar. Jag hade Caroline(Forever Remain) med mig som sällskap denna gång och senare flyttade Kristina(Tsachillies) också in på vårt vandrarhemsrum så jag och Corina har haft trevligt sällskap. Det var för övrigt Kristina och Blossoms helg denna gång, sopade hem allt på lördagen och även sin klass i juniortikar på söndagen.... Det trevligaste av allt var att Gitte, Pirjo och Hugo kom och hälsade på mig i Motala. Helt super roligt att få se Hugo. Jag visste inte att de skulle komma så det var en glad överraskning för jag var verkligen deppad för att jag inte kunde ställa ut Rambo och för att Corina inte var i bästa skick. Detta räddade helgen! Det har hänt en del sen Hugo lämnade Nyhammar för att äta räkor i Göteborg. Grabben väger 25 kilo i dag, reser runt med Gitte och Pirjo på en massa utflykter och har det bra. Nästa vecka går de en fortsättningkurs på sin valpkurs så nu ska lydnaden in ordentligt. Få se nu om det inte blir utställning i Göteborg för Hugo, Gitte och Pirjo! När jag slutligen kommer hem så möter Kickan och Rambo mig glada som tusan och Rambos hälta är borta. Han haltade i och för sig inte mycket men han markerade lite hela lördagen men det var faktiskt ett gränsfall att jag åkte och hämtade honom på lördag kväll........ Tokig som man är, men jag gjorde det inte i alla fall men nära var det....... Nya tag nästa gång, Kickan ställs ut i Sandviken, Högbo Bruk i september. Då är vi laddade igen!!

Inga kommentarer: