söndag 23 november 2008

Huvudbry - alltid när det gäller att planera med den här rasen...

Då hade man planerat in att para Kickan med Tyson i månadskiftet december-januari. Vad tror ni händer? Hon börjar löpa i dag! Jag ringer Annika och säger att inte denna helg utan nästa kommer vi. Annika svarar "att jag är inte hemma då för jag är på Stora Stockholms utställningen..." Nu får vi se om Kickan kommer i höglöp tidigare eller som nu i det här läget förhoppningsvis senare annars får det bli så att Rambo får bli den blivande pappan till valparna. Kombinationen blir minst lika bra med samma förväntade färger på de blivande valparna som med Tyson. Det vill säga röda, fawn och cremefärgade valpar i långhår. Inget blir någonsin som man planerar. Chowarna vill något annat och det blir alltid efter hur de ställer till med allt....... Allt brukar i alla fall lösa sig i slutet men det blir bra snurrigt tills dess....... Jag hade liksom tänkt att spara lite på Rambo och göra en parning med Rambo och Kickan senare men blir det inte Tyson nu så blir det Rambo.......

2 kommentarer:

Sara sa...

Undrar om de gillar att jäklas med oss *fniss* ska bli roligt att se när Dora sätter i gång... Tänk om hon löper när jag är i Thailand..
Jag tror att vi får sluta planera,, eller va säger du Anna-Lena :o Fast det funkar ju inte heller.
Nä man får va glad man har friska hundar, fast nog längtar jag efter små puppisar ;)
Läste att du väntar på 2 nya, spännande.
Ha de gött
//Sara Dora Ohl-Gha

Anna-Lena sa...

Visst är det väl underligt att det aldrig blir som man tänkt sig, men jag har anat att det skulle bli så här på Kickans beetende. Men man kan inte tvinga folk att stanna hemma från Stockholms utställningen för att para hundar heller för det var inte bestämt att det skulle bli just nu utan som sagt i månadsskiftet dec-jan och då egentligen var jag rädd för att det skulle krocka med hemkomsten av mina 2 små..... Nu blir det som det blir. Vi avvaktar och ser. Det gäller alltid att ha en plan B när man håller på med sånt här...A brukar aldrig bli av....*ler*
Men det skulle varit trevligt att åka till norrland.