onsdag 19 november 2008

Tide In Blue Jeans Of The Royal Club!

Vi kan inte hålla oss från att visa upp vad som är på gång hos oss. Den blå, lilla killen till vänster kommer till oss så fort åldern är inne och att allt är OK med honom. Hans namn är "Tide In Blue Jeans of the Royal Club" och han kommer från Nederländerna. Vad han ska kallas för hemma här är vi nästan säkra på men vi vill se om namnet passar som vi tänkt under tiden han växer upp. På första kortet ligger han tillsammans med sina systrar. Vi vet fortfarande inte om han är lång- eller korthår men han och även systrarna är gudomligt söta. Vår lilla blå hane är 2 veckor på korten och väger 1,9 kilo. Det kommer också en svart tik från Danmark som jag skrivit om tidigare. Ni kan gå in på http://www.simplesite.com/Dian-Shan-puppies och kika under "Q-litter" och följa den kullen(var och en). De uppdaterar sidan en gång i veckan så man har möjlighet att följa utvecklingen på valparna vecka för vecka. Där vet vi bara att vi ska ha en tik men vi vet ännu inte vilken av dem det blir. Spännande-Spännande! Vi har även ett namn åt henne men som sagt så vet vi inte om det kommer att passa ännu. När jag far över till Danmark för att hämta den lilla tösen så kommer Annika på Nellwood's kennel att göra mig sällskap. Vi kommer att åka ner till Göteborg dagen innan vi far över till Danmark för att stanna kvar hos Commitment's egen lilla Hugo med mattar och det ska bli riktigt trevligt. Det ser vi fram emot. Att träffa trevliga människor runt omkring och över allt är en del av allt roliga man får uppleva genom chowarna! Jag är glad för den goda kontakten jag har med mina valpköpare. De är fantastiska och de inspirerar mig till att var engagerad hela tiden. Kortet till vänster är på den lilla blå hanen från Holland. När vi bestämt vem av flickorna i Danmark vi ska ha så kommer mer info och kort på henne att sättas in här i min blogg. Fortsättning följer!

Inga kommentarer: