söndag 7 juni 2009

Hänt sen sist.....

Det går nästan inte att beskriva med ord vad vi längtar till huset. Tänk vad skönt för hundarna och för oss också. I fredags så fixade vi klart med nästan 32 kubikmeter ved, har lite kvar(6-8 kubik). Så nu får vi i alla fall en varm och skön vinter. Nästa helg så siktar vi på att sätta upp staketet runt vår nya stora gård. Fredagen den 12 juni så går min dotter ur 9:an så då måste man vara där. Usch vad tiden går fort, tyckte inte det var länge sedan hon var liten. Hade så gärna viljat åka upp till Vännäs nästa helg och tittat på Gramse och Diego som jag hoppas vinner men jag vet inte om jag får tiden att räcka till, fast man vet aldrig, rätt var det är så är jag i Norrland. Nu vet jag varför Dylan har varit så på tikarna igen och uppvaktat dem de senaste veckorna. Han har varit så dryg så ingen av tikarna orkar med honom. Han får "däng" av dem hela tiden. En av mina grannars tikar löper och han bryr sig tydligen inte i vem som luktar gott. Han tar första bästa i hans närhet. Priscilla är säkerligen på gång att börja löpa hon också, hoppas bara det blir när vi flyttat, så det inte blir en löpvända till i lägenheten.*puh* Detta har vi provat på och jag avstår en gång till.... För övrigt så i "mitt" lägenhetshus så bor det 11 hundar totalt med mina 5 så det kan man kalla hundliv. Jag kan säga det att har det inte varit för att jag vet att det är en begränsad tid att bo i lägenhet med 5 hundar och 2 katter så vet jag inte vad jag skulle ha gjort och jag säger det - Aldrig mer lägenhet vare sig med eller utan hundar och katter....... Jag vill kunna gå ut på gården, gräva ner någon växt och bara sitta ute och njuta i lugn och ro.....--Snart är vi där i alla fall. Priscilla har haft några durer för sig och suttit och liksom gungat med huvudet, inte alltid med ibland. Jag har varit till veterinär, började nästan fundera om det var något "fel" i huvudet men inte ett fel kunde veterinären hitta---Tack och lov!!! Detta beetende fortsatte hon med och då säger syrrans karl att kan hon inte ha noskvalster och när jag tänkte efter så stämmer det där beetendet med hur de blir när det kliar och kryper i nosen på dem. Fixade Interceptor, som för övrigt Dylan stal från köksbordet och höll på att göra molekyler av allt,Priscilla hjälpte gladeligen till men i alla fall så blev alla tabletter kvar utom en som någon av dem åt upp när de hade fullt upp att förstöra, men nu är i alla fall noskvalster-problemet och "gungandet" borta. Alla "mina" Commitment's grabbar är nu HD/AD röngtade! Vi väntar på resultaten från Leos och Oscars röngten. Tack alla valpköpare för att ni gjorde detta. Det är så viktigt för kommande generationer och avelsarbete om att få en friskare chowchow! Tusen Tack!!! Bilden är på mig och Dylan, tagen av Kristina-Tsachillies kennel på Klubbmästerskapet i Enköping.

Inga kommentarer: