lördag 5 september 2009

Hurra Hurra!

Så har det varit utställning igen. Denna dag en internationell utställning i Sandviken, Högbo bruk. Dian Shan Quiet Black Pearl "Priscilla" har tagit sitt andra Cert i dag på sin andra stora utställning och blev bästa tik----10 månader gammal... Vad kan man säga annat än att hårstråna reser sig på en.... Hurra! Vilken fin tik jag har! Jag ställde även Dylan"Tight In Blue Jeans of the Royal Club" som fick en "slät" etta i kvalite' och placerade sig som 3:dje bästa hane i juniorklass och Corina" Black Gadget of the Royal Club" i öppen klass som fick en 2:a i kvalitets-bedömningen. Temperamentet är kanon bra på alla och det är jag stolt över. Inga problem alls. Tror nog att jag fick ett CK också med tanke på att det står "well presented" på alla kritiklappar, känns skönt när jag är så jäkla nervös varenda gång....... Kritiken var fin på alla med jag sätter ut bara Priscillas i dag för det bli så mycket skrivande..... "Good proportions, good neck topline and tailset, good bones, good body and coat, a hit wet eyes a bit long ears, pleasing head, moves well. Well presented." Det var Priscillas dag i dag! BIR(bäst i ras) blev Di Ka Tchou Zung Tzung Le och Priscilla BIM(Bäst i motsatt kön)! Gud vad roligt! Tjoho!

3 kommentarer:

Sara sa...

HÄRLIGT ANNA-LENA .. 2 CERT INOM KORT INTE ILLA PINKAT ; )
KRAM *S*

Annarella sa...

Supergrattis!!!!!! :-)

Anna-Karin sa...

Grattis, grattis, grattis!
Jag är så glad för din skull.

Anna-Karin