fredag 25 september 2009

Livet börjar bli normalt igen!!

Äntligen har "stormen" lagt sig med löp och slagsmål så nu är det härlig vardag igen. Jag tog med mig Frasse, Rambo och Kickan ut på en skogpromenad i dag, husse fick gå med de andra som det är mycket mer liv i för att Frasse skulle få en lagom promenad. Han plöjde som ett vildsvin genom skogen och badade i varenda lerpöl han kunde hitta på så färgen på honom är nu mer mörkbruna ben och ljus, röd valppäls.... Dessa små varelser... men de är underbara. Jag skrattade mest hela tiden när Frasse for fram och vilken glädje. Fantastiskt! Till nästa helg åker vi med Dylan och Priscilla till Sundsvall på utställning i 2 dagar så hemma här kommer Marcus syster med sambo och barn att bo och ta ha hand om resten av familjen. Kanske sista utställningarna för i år?? Vi får se hur mycket tid det finns för vi hoppas ju att vi får små lurviga hemma här i november. Hoppas-Hoppas! Sedan är jag jätte glad över att min vän Caroline har en ny chowchow på gång igen. Hon hade en svart, korthårig chowchow som hette Genma som från den ena dagen till den andra blev akut sjuk i grav spondylos och fick lov att avlivas men nu kommer en liten röd korthårsvalp med namnet Wicca till Tumba. Tur att Monika på Chowhill's gav ett sånt erbjudande till Caroline så hon inte kunde tacka nej. Lycka Till med den lilla! Ibland händer det olyckor eller att chowarna blir sjuka och man kan inget göra. Man är helt maktlös. Det är då man ska tänka att det kommer oftast något gott ur något ont fast det är ju så himla svårt att tänka det just då......... Jag tror på det i alla fall och det har hjälpt mig vidare när det varit svårt och ledsamt här............. Bilden är på Rambo när han var liten.......... Söt som socker.......

Inga kommentarer: