söndag 26 september 2010

Allt samtidigt!

                                     

Många tror att det hänt något när jag inte bloggat på ett tag och det är inte likt mig men här har det verkligen varit fullt upp men inga tråkigheter i alla fall.
Lilla Carmen har i alla fall funnit sig tillrätta hemma här och funnit sig väl i hundflocken.
Hon är i alla fall "mammas" hund för hon följer mig överallt men.. det kan jag säga att det gjorde hon inte från första början då hon drog i väg precis åt det hållet som ögonen var åt och brydde sig inte det minsta när man gick åt det andra hållet.


Carmen har en egen bädd med en handduk på som hon kan "gräva ner" sin ben i.
Hon är så himla gullig. Vår lilla kubik!


Koppelträning är bra så vi tar en liten tur varje dag och nu har hon kommit på att det här med kopplet leder faktiskt till något positivt.


Man måste alltid gå i högt gräs där man nästan inte tar sig fram.....


Äntligen uppe på lilla grusvägen. Många lukter efter kanten.


Ner i diket så klart så jag håller på att försöka locka upp henne....


Trött... och då somnar man precis hur och var som helst.

Vad har hänt här då?

Först började Corina löpa för några veckor sedan och och genom att hon gått tom förut så beslutade jag mig för att åka och göra progesterontest på henne så man ser att man verkligen parar på rätt dag.
Sedan blev det 4 vändor till Ockelbo(lite över 2 timmars bilåkande från oss)- kennel Nickelodeon's, första vändan var vi bara där och hälsade på och de andra 3 parades Corina med Viggo.
Vår Dylan fick flytta hem till svärfar under Corinas löp då vi inte fick sova för att han skrek och försökte riva huset dygnet runt för att han ville så klart in till Corina. Inte blir det bättre heller när tiken luktar annan hane för då blir de ännu galnare. Dylan åt ingen mat på en hel vecka heller så han har tappat många kilon nu.

Rambo som jag alltid anklagat för att vara "för sen" när det gäller löptikar är den hanen som har haft helt rätt när det gäller parningsdag. Han bryr sig inte förrän det är helt rätt dag och det visade även progesterontestet. Dylan kan försöka para en vecka innan höglöpet och en vecka efter.
Dylan och Rambo har inte haft ett gott öga till varandra nu under Corinas löp.
I fredags kom Dylan hem från svärfar i alla fall och försökte så klart med Corina men ingen gör något med Corina om hon inte själv vill fick så Dylan fick lite "däng" så nu är det här över för den här gången..... trodde vi och så började Lovis att löpa på lördagen..
Förutom detta så har jag varit på föreningsteknink-kurs då jag sitter i valberedningen i chowchowringen och  jobbar på ABB som är mitt riktiga jobb.
Så det har varit lite tufft med att allt bilåkande fram och tillbaka för att hinna göra allt men det har gått bra, känner mig bara väldigt trött just nu.
När jag varit/är hemma har jag tagit hand om hundarna och gått promenader med dem i omgångar då min sambo också skadade benet under en fotbollsmatch och har inte kunnat hjälpa mig så mycket med hundpromenaderna men nu börjar allt bli som vanligt igen, få se om Rambo och Dylan blir intresserade av Lovis för i så fall blir det hem till svärfar med Dylan igen tills det är över....
Löpperioderna är oerhört stressande inte bara för tiken utan även för
hanarna och alla de andra som bor i huset.....
På grund av allt detta så har det inte blivit några nya bilder eller annat för tid har inte funnits till annat än det som varit viktigast. Allt är i alla fall fin-fint och vi hoppas på valpar nu under vecka 46.

Inga kommentarer: