torsdag 2 september 2010

Priscilla kommer tillbaka!


Denna bild är på Priscilla när hon gick i valpklass. Som alla vet som läser min blogg så åkte jag och lämnade tillbaka Priscilla till kennel Dian Shan i Danmark pga våra svenska regler när det gäller avel och att när hon röntgades så trodde den veterinären att hennes röntgenresultat skulle bli sämre än vad det blev.


Men röntgen resultatet kom ut officellt och var bättre än vad veterinären trodde som röntgade och ingen är gladare än jag och Hanne på kennel Dian Shan på detta. Hanne går med Priscilla på behandling i Danmark för Priscillas C- höft, om det hjälper vet vi inte ännu men med tiden får vi svaret.
Priscilla hade C på vänster höft, A på höger och måttligt (2) på båda armbågarna. Jag har pratat med Svenska kennelklubben i dag om Priscilla C-höft- de som avläser röntgenplåtarna och det finns inga pålagringar på hennes C-höft och chansen är god att detta kan bli en A eller B höft med tiden men hon kommer inte att röngtas om förrän hon kommer tillbaka till oss i Sverige igen.


Så i vinter kommer Priscilla att paras i Danmark och få sin första valpkull där och jag hoppas och tror att allt kommer att gå bra. Hon kommer även att ställas ut i Danmark och Tyskland här inom den närmaste tiden så jag hoppas hon vinner allt hon tar sig för med! Spännande som bara den och allt som händer runt omkring Priscilla kommer självklart att sättas ut på min hemsida och blogg.
Det är vår älskade tik och nu kommer hon att komma hem till oss igen! Detta var också en del av avtalet att hon skulle komma tillbaka till oss.
Vi saknar henne fruktansvärt mycket men nu vet vi hur allt kommer att bli.


Denna bild är tagen då Priscilla tog sitt första CERT i Sverige i juniorklass.
Vi tänkte att vi skulle fortsätta där igen bara hon är på svensk mark men under tiden så hoppas jag få se fler sådana rosetter från Danmark och Tyskland.
Tack Hanne och Kaj för att vi får tillbaka vår underbara tik och att ni fortsätter behandlingen på henne, ser till att hon har det bra och ställer ut henne åt oss. Hon kommer att ge er underbara valpar!
Tack till SKK som såg röntgenbilderna bättre än vad veterinären gjorde som röntgade.
Tack till SKK att de lade ut röntgenbilderna trots att jag inte betalade in avläsningen.
Tänk att ibland ordnar sig det mesta fast det ser så dystert ut!
Det ser man att man aldrig ska tappa hoppet eller tron på vad man håller på med.
Även fast man gör det stundvis...
Känns som om man älskar hela världen sådana här dagar och det gäller att ta vara på dem!
Till våren- sommaren åker vi tillbaka till Danmark och hämtar hem Priscilla... och kanske följer det med en valp tillbaka ;)

Inga kommentarer: