måndag 15 november 2010

Bebisarna är här!

Efter 3 sömnlösa nätter så är de små äntligen här.
Jag hann slumra in i drygt 1½ timme i natt när Corina väckte mig för tredje natten i rad.
Hon hade från början utsett vår säng som den lämpliga lyan till sina kommande små, så för att inte hon skulle vara i sängen fick jag vara och sova på golvet och var jag där så var inte hon i sängen utan tätt intill mig.
De två första valparna, en svart hane på 380 gram och en röd hane på 310 gram kom direkt efter varandra så man hann inte ens blinka för så fort gick det.

När nummer tre föddes så var det också en röd hane på 330 gram och strax efter honom så kommer det en svart hane som också vägde 330 gram, då tänkte jag att nu blir det precis som förra gången - Jag ville spara en tik och det föds 5 hanar men slutligen så föds det faktiskt en röd tik på 360 gram och hon kommer också att stanna hos oss. Känns faktiskt kul att äntligen få chansen att spara något av sin egen uppfödning.

Bebisarna kom till världen helt utan några som helst problem. Corina är en jätte duktig mamma som tar väl hand om dem. Man hör hela tiden hur det "smackar" i valplådan när de små äter och Corina vägrar att till och med gå ut och göra i från sig. Alla små är runda om magen och mår bra. Corina mår också bra.
Nu hoppas vi att de får vara friska och må bra hela vägen genom livet.
Bilderna är inte av bästa kvaliteèn men man ser de små i alla fall. Fler bilder kommer under deras uppväxt.
Lyckans fjäril landar på den som har tålamod att vänta.

3 kommentarer:

Erik Jansson sa...

Underbart fina valpar!
Vad skönt att allt har gått så bra, önskar er lycka till och håller tummarna!

mvh

Erik Jansson

Sara sa...

ÅH VA UNDERBART,JAG KOMMER ÖVER NÅN DAG OCH SER PÅ DE SMACKANDE UNDERVERKEN , KRAM

Barbro sa...

Grattis!
Och inte kommer du att få så mycket vila framöver heller...
Tur att det kom en tik till slut. Jag hade önskat lite färgvariation hos oss, men man kan inte få allt.