fredag 5 november 2010

I väntans tider.....


Här kommer lite bilder på en dräktig Corina. Det har gått lite mer än 7 veckor sen hon parades.
Bilderna är inte av den bästa kvaliteén men man får i alla fall kanske en liten uppfattning om hur stor hon är.
Corina har även börjat tappa pälsen under magen och vill helst ligga ute hela tiden för
att hon är så flåsig och varm.


Magen fullkomligt väller ut över golvet när hon ligger på sidan men hon ligger väldigt sällan så här nu mer utan ligger faktiskt helst på magen så magen väller ut från sidorna i stället.
Jag är så ivrig och förväntansfull på vad som kan finnas där inne. Vilka färger? Vilket hårlag? Vilket kön? Hur många? Vad väger dem? osv.


Corina är en stor tik i vanliga fall men nu är hon enorm. Jag är hemma blind så jag tyckte att hon var lite rund men hon är riktigt, riktigt stor. Det säger alla som är hem till oss och som inte ser henne varje dag som jag gör.


1½ -2 veckor kvar. Många tror inte att hon kommer att gå tiden ut. Vi kan bara vänta men vi är väl förberedda. Det är bara så spännande. Den här gången gjorde jag 2 progesterontest på henne för att veta att vi åkte på den absolut rätta dagen i löpet och det gjorde vi denna gång.
Allt "härj" innan och alla förberedelser gav frukt! Vi håller på att längta ihjäl oss efter de små.
Så håll tummarna för oss för att allt kommer att gå bra.
Valplådan står på plats... men den enda som ligger i den just nu är vår valp Carmen som är snart 5 månader med alla tuggben och skor som hon släpat dit.

1 kommentar:

Barbro sa...

Ja vilken tjockis!!
Valplådan är klar här också men inte går Vilma dit. Jag brukar ställa matskålen bredvid så att hon börjar vara mer i det rummet iallafall.
Ha det bra
// Barbro