torsdag 25 september 2008

Vad har vi för oss då.......

Det är ganska lugnt hos oss just för tillfället i alla fall och vad vi vet än så länge så är det inget på gång heller. Vi njuter av solen och tar långa skogspromenader och då passar alltid Kickan på att ta sig ett dopp i varje vattenpöl vi passerar. Corina har precis börjat löpa för andra gången och drar gärna i gång någonting, helst något bråk med Kickan och fungerar inte det så bråkar hon gärna med Rambo också om man inte är med. Han är inte intresserad av henne på det viset som hon vill att han ska vara. Det kommer lite senare. De är inte sig själva under löpen. Rambo ser fortfarande ut som en jätte bebis i sin enorma valppäls som fortfarande sitter kvar. Han har i alla fall börjat få ut sin riktigt röda färg över ryggen, benen och ansiktet men för det så har han inte börjat fällt den andra pälsen. Han blir väl totalt "naken" när den väl släpper. Kickan njuter av tillvaron och tar det lugnt. Hon ska inte löpa förrän i december-januari någon gång så vi får se om hon gör det eller om hon börjar löpa bara för att Corina löper nu. Man vet aldrig med dessa kära hundar om det blir som man tänkt sig. Tur man själv är flexibel. På söndag så har jag tänkt tagit mig till Hofors på chowchowträff och i så fall blir det Rambo som gör mig sällskap. Utställningar har jag inte planerat in några, möjligen så blir det Stora Stockholm i december men har inte bestämt vem av mina lurviga vänner jag i så fall ska ha med mig. Jag funderar också på den stora utställningen i Göteborg i början på januari men det beror helt på om Kickan ska paras just vid den tidpunkten för då kommer vi inte i väg någonstans. Detta är väl vad vi gör och planerar och sedan ska Rambo röngtas i oktober också så det blir en till "ha ont i magen" vända innan vi kan slappna av och planera framåt..... Annars så njuter vi som sagt av solen nu när vi äntligen får se den lite. Runt 20 grader varmt på dagarna och ända ner till 0:an under nätterna. Det drar ihop sig....... Snart är det jul igen........

Inga kommentarer: