tisdag 3 mars 2009

Grattis på 1-års dagen "mina" underbara grabbar!

I dag så fyller "mina" underbart, vackra valpar 1 år! Detta är de sista korten jag tog på dem hemma här innan de flyttade. De heter Oscar, Leo, Hugo, Gramse och Diego. Detta är min första egenuppfödda valpkull... men inte min sista... Grabbarna har helt underbara familjer och jag fick massor av nya kompisar på köpet. Jätte kul! Jag har hälsat på alla utom Oscar i Strömstad men det ska vi göra till sommaren. Leo, Diego och Gramse har provat utställning med bra resultat, så kanske får man "däng" av sina egna i utställningsringen framöver... men med glädje i så fall!!! Hugo bor i Göteborg och har lugnat ner sig med åldern men har väl varit den som varit vildast hela tiden ända sedan han föddes. Historierna om honom går inte av för hackor, men jag har haft himla roligt när jag läst och hört om alla hans upptåg. Allt får inte plats här... Oscar är en lugn herre som går på Galtö i Strömstad och njuter av livet, äter pannkakor på lördagarna och en och annan hummer ibland. Han rymde en gång till grannarna längre bort men det berodde på att de hade löptikar och han tyckte att det var intressantare än att vara hemma. Gramse har en ingen gård, utan en hel by och lufsar runt i uppe i Umeå. En lugn och behaglig herre som brukar vara med husse på jobbet och blivit hela arbetsplatsens maskot. Leo bor i Stråtjära utanför Söderhamn och har flera hundar, åsnor, skogharar som vänner. När han inte är på utställningar så drar han även något varv runt agilitybanan. Diego bor i Piteå och är också en väldigt lugn och sansad herre som har flyttat till hus med en stor gård som han gärna vaktar. Han var den som var knubbigast och störst när han lämnade oss och säkerligen lugnast också. Han har gått några hundkurser också. Det har varit ett roligt år att få följa dessa grabbar och jag hoppas det går lika bra under det här året. De har röngten för HD/AD framför sig nu under våren och vaccination så klart. Jag håller tummarna hårt för er alla! Sedan ett stort tack till alla valpköpare som håller mig med bilder och roliga historier. Underbart kul och ni håller min blogg levande och gör mig ännu mer engagerad. Jag tycker verkligen att det är fantastiskt roligt! Tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis brorsor!
Jag fick min favoriträtt potatismos till födelsedagsmiddag!

Voff! /Hugo