torsdag 5 mars 2009

Här är det inte en stilla en sekund....

Äntligen har jag fått Dylans stamtavla från Nederländerna. Så nu ligger han under registrering hos Svenska Kennelklubben. Nu kan vi anmäla honom till utställningar hur mycket vi vill. Ska bli spännande att se hur det kommer att gå för honom. Just nu är han i den där åldern där han börjar växa ur sig lite, eller också krymper han och skinnet blir större..*skrattar* Hans kostym är för stor för hans kropp i alla fall just nu.... Men vilken mysig hund... WOW!
För 2 dagar sedan råkade jag ut för något i vanlig ordning. Åker till jobbet, lite halv-stressad, kör kanske i ca 35 kilometer i timmen, ser en vattenpöl och tänker att det här går bra... MEN, det var precis som om jag lyft upp min bil och slungat ner den i pölen. Vatten sprutar upp och jag vet inte om jag råkade skvätta ner en dam som stod på gångbanan bredvid. Jag ser i ögonvrån hur hon "höttar" med en gångstav i näven åt mig. Vad gör jag?? Jo, jag vinkar och åker vidare tills det slår mig 50 meter bort att hon kanske var arg och egentligen inte kände igen mig... *puhhh*
När jag åker hem från jobbet vad ca. 22:15 så kör jag över ett rådjur så jag fick ringa polis och eftersöksjägare som fick komma dit och spåra upp det genom att de hasade in i skogen trots att det precis varit under min bil... Min bil fick skador fram i fronten och måste in på verkstad, men det var mer synd om rådjuret.... Stackars att de inte förstår att de inte ska vara på vägen....
Slutligen, ungefär en kilometer från mitt hem så håller jag på att köra över en katt, men den klarade sig som tur var...... Jag har haft körkort i över 20 år och aldrig kört på ett enda djur och sedan håller man på med allt på en och samma dag.... Konstigt......

Inga kommentarer: