lördag 21 november 2009

Älgjakt

I går var vi ute i skogen, husse, matte och alla våra lurviga 6 vänner för att ta en skön skogspromenad som inte blev som vi tänkt. Alla var lösa, frid och fröjd..... men plötsligt så dyker 3 älgar upp som husse såg samtidigt som Priscilla. Jag kopplade Frasse, Kickan och Rambo... Inte för att Rambo skulle ta ett steg efter en älg för då måste han ju kliva stigen vi går på och kanske bli blöt om tassarna. Husse hann koppla Dylan och Corina men lilla Cilla visade hur man gör när man driver älg. Fort gick det och fort försvann hon så husse kopplade loss Dylan och satt eftersök på Cilla, över stock och sten och blöta myrar. Jag tog de andra och började gå sakta hemåt, när jag nästan var hemma så kom Cilla i fatt oss och förstod att hon hade gjort fel och höll sig en bit bakom oss. Jag gick hem och släppte in alla på gården och satt mig i bilen för att leta efter husse och Dylan men de kom precis när jag var på väg i bilen och Dylan hade spårat Cilla överallt och jag kan säga att det var ingen liten vända hon tagit men Dylan var superduktig och husse är ju ett fotbollsfreak med god kondition som knappt hängde med honom genom skogen. Dylan är ju inte den som galopperar utan han bara ökar farten i trav i stället. Husse vill ju börja jogga nu när fotbollsträningen är över för säsongen och det är då bara att ta Corina eller Dylan med sig för där går det undan och jag kan säga att efter gårdagen så var husse genomblöt av myrvatten och svett och helt slut. Trodde att hundarna skulle bli stela efter den framfarten men inte det minsta. Så promenaden som annars tar ungefär en timme Frasses fart med alla stopp och luktande tog 3 timmar och det var verkligen kolmörkt när Dylan och husse kom hem. Bilden är på en trött matte och en trött Dylan som vilar i soffan.

4 kommentarer:

Caroline sa...

Livet är hääärligt!
Kanonmysig bild!

Sara sa...

HA HA HA ,, JA DET ÄR BARA ATT BÖRJA TRÄNA FÖR ETT SVCH : )
SKÖN BILD PÅ ER I SOFFAN
KRAM *S*

Kicki Winther sa...

Men herre gud vilken promenad :) :)du somnade väl direkt när ni la er på soffan, för du hade väl jobbat också :)kram kram

Barbro sa...

Här driver de mest skogsfåglar. De ser så kul ut, full fart med näsan i vädret.