onsdag 18 november 2009

Dylans röntgenresultat

I dag så kom resultatet, eller rättare sagt så har de läst av röntgenbilderna i dag och jag ville så klart veta resultatet först så jag ringde och en supertrevlig tjej på SKK's veterinäravdelning svarade. Dylan har C på båda höfterna och fria armbågar. Han har inga pålagringar på höfterna och kommer att röntgas om senare för avläsaren på SKK sa att hans höfter kommer säkerligen att ha ett bättre resultat när han fått lite mer tid. Så hur som helst är jag jätte nöjd med detta men jag kommer själv att använda honom i avel trots detta resultat och det beror på att han har nya linjer och inga som helst rasbunda defekter eller andra sjukdomar och fria armbågar och med ett super bra temperament. En C-höft utan pålagringar om det skulle stanna på detta resultat även när tiden har gått ett tag är inget en hund tar ett halt steg för eller att det skulle märkas osv. Här får man se till de fria armbågarna(och de är lätträknade de chowchow som har det) och allt annat vår älskade Dylan kan tillföra vår uppfödning och det är bara förutom bokstaven på papper bara en massa positivt. Jag står upp för det jag gör och Dylan är en superbra hund så i allt annat som inte blev vad jag hoppades på så ser jag ljus i mörkret. Vi får inga valpar, Priscilla flyttar till Danmark-inte just nu men med tiden så blir det så. Men ur allt ont kommer något gott, bara att jag inte riktigt för stunden vet vad, men det kommer..... Jag lovar... och här ger vi inte upp i första taget utan jag ser till helheten och vi har en spännande tid framför oss och man vet aldrig vad som händer hos oss......

1 kommentar:

Barbro sa...

Ja, du har haft en tuff tid!
Jag väntar på Vilmas resultat och håller förstås tummarna...

Men det är ju såna här besvikelser man får vara beredd på, tyvärr.