fredag 25 december 2009

Julafton


Vårt hus på julaftons eftermiddag.

Julafton blev hur bra som helst förutom att det inte var Dylan som ville äta upp tomten utan Rambo. Rambo blev helt galen. Han gillar allt vad "lurv" heter på skor jackor och tomtens skägg gick ju inte av för hackor så Rambo fick vi stänga ut. Han är inte elak eller arg men kan inte låta bli att "ruska" om allt sånt. Det hade blivit lite tråkigt om Rambo lyckats dragit av tomten masken.......
Eller?? Var det den riktiga tomten??
Sedan blev det så klart lite mer också. Både jag och husse har söndertuggade fingrar och det var inte tomten utan Rambo som kom på att han skulle ge Dylan en omgång senare på kvällen. Om detta utlöstes av att husse satt i mitten och klappade både Dylan och Rambo och vad jag tror så tyckte Rambo att han skulle få alla klappar själv. Helt utan förvarning så ryker de här två ihop och sitter fast i varandra så jag får slänga mig in i boxningsmatchen och sätta fingrarna i käften på Rambo och bryta upp munnen så mitt pekfinger och långfinger har fått sig några bett. Husse blev ännu mer tilltygad då halva nageln på ett finger åkte och han har fått fler bett än jag. I stridens hetta så vet de ju inte att de biter oss utan är helt inställda på att "döda" varandra och man kan inte tro att Rambo ens klarar av att slåss men han är värst. Så i dag blir det att ringa akuten och fråga om vi ska ha någon stelkrampsspruta...... Det är säkerligen något på gång när de beter sig så här. De har varit riktiga kompisar efter löpen förra gången och har inte slagits, muckat med varandra och de har till och med lekt med varandra så i dag tar jag en promenad med stridstupparna och lär dem hyfs och etikett. Så kan det vara när man har flera hundar, oavsett om det är tikar eller hanar.
Kan säga också att Dylan och Rambo fick inga julklappar i år.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Aj som fan!
Stackars dig och Macke, måste göra hur ont som helst!

Anna-Lena sa...

Visst är det lite ömt men inte en skråma på hundarna i alla fall... Så här i efterhand så kan man bara skratta....