fredag 4 juni 2010

Priscilla har flyttat til Danmark

                                    
Priscilla har flyttat till Danmak igen. Detta är min sista bilder på henne i Sverige.
Nybadad och vild!
Alltid skönt att rulla in lite torrt gräs och annat när man blivit ren och fin.
Skönt!
Vaddå nybadad? Pälsen full i torrt gräs bara att kamma ur och blåsa pälsen torr...
Vilar lite efter rullningarna.
Livet är härligt!
Jättefin!

Beslutet att åka med henne till Danmark har inte varit lätt och jag har haft svårt att acceptera detta men när jag köpte henne så fanns ett avtal att kunde jag inte ha henne i avel i Sverige så skulle hon tillbaka till Danmark och det har jag skrivit under så pga av detta så åkte jag med henne hem till Hanne igen.
Nu kommer hon att ställas ut i olika länder så jag får följa hennes framgångar i alla fall och när den dagen kommer då sista CERTET för att bli Svensk Utställningschampion skall tas i Sverige-hon har redan 2 CERT och man måste ta det sista-tredje CERTET efter 2 års ålder- så har Hanne sagt att det varvet i ringen får jag ta och det glädjer mig och det är något jag ser fram emot.
Jag kommer också att hälsa på Priscilla genom att jag är i Danmark någon gång per år.

Detta är min sista bild på Priscilla i Danmark innan jag lämnade över henne till Hanne & Kaj.
Vi vet att vi får se henne igen men det gör i alla fall ont i hjärtat.....


Här är i sista kvällen med grillning och mycket hundsnack i Danmark.
Från vänster har vi Hanne(kennel Dian Shan), Antje de la Porte(Chinese-Fellow, Tyskland), jag och Hannes man Kaj.

Antje myser med en av sina små shih-tzu.

Inga kommentarer: