torsdag 2 december 2010

Rapport från valplådan...

Mina godingar har hunnit bli 2½ vecka gamla.
Alla växer och mår bra. Ögonen är öppna och klara.
På bilden har ni den "mindre" svarta hanen och den röda tiken som också ska stanna hos oss.

Här har vi en riktig pajas. Detta är den "större" röda hanen och han är det riktigt fart i.
En blivande hulligan!

Den röda tiken.
De kan i princip somna hur som helst, mitt i en lek eller att man har gosat med
dem och lägger ner dem så ligger de kvar.
De är helt underbara!

Den "större" röda hanen men den "större" svarta hanen.
En vinglig lek men de försöker i alla fall!

Den "mindre" röda hanen till vänster och den röda tiken.
En vill sova och den andra leka...

Den "större" svarta hanen.
De biter gärna på fingrarna och det börjar väl säkert
klia i munnen för man känner början till att tänderna ska komma.
Sen har man dessa nålar till tänder i hälsenorna när man går över golvet!

Den "större" svarta hanen somnade mitt i någonting...
zzzzzzzzzzzzzzzzzz....

Den "större" röda hanen på väg ur valplådan snart.
Nu är det dags att spika upp den x-tra plankan igen för nu står det inte
 på förrän de är på golvet och härjar runt.

Den "mindre" röda hanen är lite trött, kanske på mig som försöker få någon bra bild.
Den här hanen är jag 100% på att han kommer att bli ett korthår med "Selfred" som färg.

Den "större" hanen kikar över kanten i valplådan och tycker nog att jag ska leka
 lite med dem så de får bita mig i fingrarna.

Den "mindre" svarta hanen. Det är även fullt drag på honom.
Han är svår att ta någon bild på genom att han aldrig är stilla, annat än när han sover....

Den "mindre" svarta hanen och den röda tiken. Han försöker få i gån henne till lek men hon vill bara sova.

Han verkar tänka att då hittar jag på något annat då....
Man kan som sagt inte tala om vilken lycka det är med att få vara med om det här.
 De är så roliga att titta på så vaken tid när man är hemma så går mycket, mycket tid åt just för att sitta och beundra de små skapelserna.
De är helt underbara!

3 kommentarer:

Sara sa...

UNDERBARA , JAG KOMMER NOG SNART OCH GOSAR LITE =)

Anna-Lena sa...

Du är välkommen Sara!

CARINA sa...

SER MYCKET BRA UT. JAG VÄNTAR NÅGRA VECKOR TILL MEN SEN KOMMER JAG