söndag 12 december 2010

Valparna är ute ur valplådan....

Full fart är de de på de små men de blir trötta fort när de farit fram över köksgolvet
och tar sig då gärna en tupplur ihop med vår katt Grålle, som tror att han är en hund....

Han ligger mer än gärna tillsammans med hundarna och han låter dem även leka med honom utan att säga i från någon gång. Ibland tycker jag att hundarna är lite väl hårdhänta med honom och då flyttar man i väg honom till en plats så han ska få vara i fred men han går tillbaka igen...

Här har vi Commitment's Emporio Diamonds "Sigge", som han ska
heta när han flyttar till sin nya matte och husse i Leksand.

Söta lilla Sigge.
Det var ett frågetecken om vilket hårlag han skulle få men han är till 99% ett korthår.

Här har vi Commitment's Moon Sparkle. En väldigt trevlig och vacker svart hane.
Vi kallas honom för Glader hemma här för svansen går som en propeller så fort man pratar med honom. En jätte härlig valp. "Glader" är till 99% ett korthår.

Commitment's Bright Chrystal. Vår långhåriga, röda tik. Jag kallar henne för Lucia... tänkte att "eld i håret"
för hon är så röd... Min sambo gillar inte namnet, men han kommer inte på något bättre heller...
Han föreslog Jane.... då sa jag att jag kommer att kalla henne för Janne...
Så hon kommer inte att heta Jane..... eller Janne..

Lilla Lucia! Inget tvivel om att hon är ett långhår!
Så söt med den svarta "masken" i ansiktet!

Commitment's Fuel For Life och som kommer att flytta till Danmark där han kommer att kallas för Diesel.
Han är den enda i hela kullen där man med säkerhet sett att det var ett korthår från början.
Han är minst i kullen men pigg som bara den även fast inte bilden säger det.

Söta, eldröda lilla Diesel.

Sedan har vi en riktig sumobrottare i kullen som jag tycker han liknar ett mumintroll många gånger.
Commitment's Azzaro Chrome, också han en jätte trevlig hane där svansen snurrar jämt, men när det gäller honom så är jag fortfarande osäker på om han blir ett kort- eller ett långhår.

Jag kallar honom för Mumin och husse i huset kallar honom för Max.
Kärt barn har många barn heter det väl och många namn det har dem...

Här har vi Diesel underst som försöker sova men lilla Lucia tycker att det är
 tråkigt och försöker skaka liv i brorsan så det händer någonting.

En nyvaken Diesel tittar upp och funderar vad som är på gång och varför man inte får sova i fred.

Här har vi Sigge och Lucia. Innan John Blund drar fram med sitt spö...
Någon av de svarta hanarna ska flytta till Göteborg, men vi har inte bestämt vilken ännu. Detta gör vi tillsammans med den nya ägaren när han kommer hit och hälsar på oss.

Valparna har börjat äta lite mat, majsvälling, rå köttfärs
 och några få kulor med valpfoder och de äter med stor aptit.
Jag har lagt tidningar på golvet som de kissar och bajsar på. Jag blir lika imponerad varje gång man har med chowchow valpar att göra att de förstår så bra och är så duktiga när det gäller det. Det är inte många kisspölar på golvet även fast de inte har varit på golvet i mer än 2 dagar och vi har lyft dem till tidningarna när vi sett att de vill göra i från sig och direkt förstår dem precis, och nu går de dit själva förutom några få olyckor på golvet. De är fantastiskt duktiga!
Jag ska ta hjälpa av min sambo i morgon så vi kan få några vettiga bilder på dem en och en, nu när de blir 4 veckor i morgon. Hjälp vad tiden går!
Det är inte lätt att ta bilder på dem för så fort de ser att jag sitter med kameran så kommer de springande och vill tugga på den... Mina underbara, små hjärtan!

3 kommentarer:

Sara sa...

ÅH SÅ UNDERBARA , MÅSTE SNUSA PÅ DEM IGEN INNAN DE FLYTTAR.. VA TIDEN GÅR FORT 4 VECKOR REDAN
KRAM

Barbro sa...

De är så fina dina hjärtegull! Och tiden går försvinnande fort så man ser nästan hur valparna växer.

Anna-Lena sa...

Det går alldeles för fort för det är ju nu det roliga arbetet börjar och de är ju så ljuvliga och söta så det finns inte.... Man ser verkligen hur de växer nu, dag för dag... Nu går det fort så jag skyndar mig att njuta av dem så mycket det bara går!