söndag 26 december 2010

Första gången ute i snön....

Äntligen lite mildare så valparna kan få känna på att vara ute.
Här har vi Sigge som om 2 veckor flyttar till Leksand.

Commitment's Azzaro Chrome och Commitment's Fuel For Life leker så mycket de orkar i snön.

Ser ut som om Diesel funderar om jag fick med detta på bild när han trycker ner sin bror Azzaro i snön.

Här ska du få. Starkast vinner!

Commitment's Moon Sparkle ser de andra chowarna och skulle gärna vilja dit men inte i dag...

Azzaro Chrome. Big and beautiful!

Det är bara bus - från morgon till kväll. Härligt att titta på dem, man blir så glad!

4 av dem på samma bild, men man ska inte förvänta sig att ansiktena är åt kamerans håll  men att titta på såna här små "bakar" är inte heller helt fel.

Uppnosiga bruden i gänget. Donna blir hennes namn.

Diesel kollar in småfåglarna.

Här tar vi och rycker mamma i svansen i brist på annat man kan pierca med de små, sylvassa "gädd"tänderna.
Synd att det ska vara så svårt att ta en bra bild på en svart valp.
Båda "svartingarna" i kullen är fantastiskt fina men jag får inte riktig till den perfekta bilden på dem som gör dem rättvis.

Commitment's Moon Sparkle.

Commitment's Fuel For Life

Commitment's Moon Sparkle smyger på sina syskon för att snart ge sig på dem.

Skulle försöka att ta en bild på de här 4 tillsammans men så fort de ser mig så sätter de fart efter mig.
Jaja... Fick dem på samma bild i alla fall...

Här har vi Per som är Sigges blivande husse. De var också förbi i dag och Sigge kände sig lugn och trygg och somnade i husses och mattes famn. Sigge vet hur man gör när man ska visa sig från sin bästa sida.

Sigge och nya matten Marit.. När Per lämnat över Sigge så fortsatte han bara att sova gott.
Lugn och fin.
På onsdag kommer Erik upp från Göteborg och ska välja en av de svarta hanarna. Ska bli spännande att se om jag har rätt för jag tror jag vet vem av de svarta hanarna han kommer att välja.
Allt går i alla fall fin-fint med de små och de är trevliga och framåt och den lilla svansen går mest hela tiden.
Ska bli superspännande att följa dessa små under uppväxten.

Inga kommentarer: