söndag 20 februari 2011

Vi lever och vi har fullt upp.. :)

Vi lever och det var ett tag sedan jag skrev något på bloggen, men nu är vi i gång igen och tillvaron hos oss börjar ta form.
Det blir alltid lite upp och ner när det blir valpar och "nya" chowar i huset innan alla har vant sig vid hur det är. Priscilla har varit tillsammans med alla andra chowar en och en och det har gått fantastiskt bra och det blir en prövning för alla inblandade innan de kommer på om de tycker om varandra eller inte. Det är en stor omställning för flocken när en ny och allra helst en vuxen chowchow kommer in i familjen, även fast jag inte vill kalla Priscilla för ny för det har alltid varit vår hund men hon har hur som helst varit hos sin uppfödare i Danmark i 8 månader. Lilla Viking har också funnit sig till rätta och är trygg i vår familj.
Här kommer lite bilder....

Eddie eller Commitment's Moon Sparkle som han heter i stamtavlan börjar bli en riktigt stor kille.
Han är en väldigt gó, glad och trevlig ung man på alla vis. Han blev kvar här men det var inte planerat så från början men nu blir det så för vi kommer att behöva en svart hane framöver. Bilden är inte den bästa... som vanligt får jag säga för det är inte lätt att få till bra bilder på valpar trots att jag införskaffat en kanon-kamera!

Dian Shan Victorio Viking växer så det knakar. Han älskar allt och alla och hela världen och far som en liten propeller över golvet och studdsar upp och ner som en liten boll. Det här är en riktigt rolig kille som vad jag tror kommer att bli helt fantastiskt vacker kille med tiden.

Carmen och Lovis kan nästan aldrig uppföra sig när bilder ska tas... och allra helst Lovis som har en sprudlande energi. Det blev mycket riktigt som vi trodde, att Lovis och Priscilla skulle finna varandra direkt för de gjorde de. Marcus, min sambo stod ute och tittade på medan Lovis och Priscilla flög upp och ner i snödrivorna och hade jätte kul i 40 minuter - non stop! De tycker verkligen om varandra.

Lovis har brottat ner Carmen i snön och av ansiktets uttryck så tror jag att Carmen skrattar...

Lilla älskade Viking...
Den här bilden påminner mig så mycket om en annan bild jag har på Rambo när han satt på precis samma sätt och tittade ut genom staketet.

Carmen funderar över vad husse håller i. Hon har väl aldrig sett en kamera med ett så stort objektiv på.

Vår egenuppfödda tik Commitment's Bright Chrystal "Donna"... eller Tjorven... eller nåt annat.
Kärt barn har många namn heter det ju...
Den här lilla tjejen är ljuvlig och jättefin!
Vi tror väldigt mycket på henne om hon håller sin form och inte växer ur sig.

Söta lilla Donna, ser alltid så försynt på saker och ting....
Utom när det är köttbulledax för då ryker fingrarna nästan...

Kungen av Karlsänge som vi brukar kalla Dylan och lill- Lovis.
Vi bor på ett litet område som heter Karlsänge i Nyhammar, därav - kungen av Karlsänge.
Vi kallar och vi skriver lilla och lill- hela tiden men jag kan lova att i det här huset så finns inga små chowchow. Vi har stora och rejäla chowchow så ingen tror att de är små på något vis.
Valparna är små men de är bara barn ännu...

Dylan i egen hög person.

Eddie och Priscilla har startat ett samarbete med att försöka förstöra staketet. De kan om de vill hoppa över hur lätt som helst pga all snö men ingen av hundarna gör det och det är ju bra.. Eller Peppar Peppar ska jag säga för nästa gång hoppar de väl över bara för att jag skrev så här.

Eddie och Cilla fulla av snö! Priscilla bara älskar kyla och snö.
Vi har svårt att få in henne då hon gärna ligger ute och sover i snödrivorna.

Lovis och Carmen i en andra brottningsmatch. Så här håller de på mest hela tiden.

Priscilla leker med ett tuggben.

Kan ingen komma och försöka ta det?

Näää, då får jag väl tugga i mig det själv då....

Viking och Eddie tycker inte att läderkopplet ska hänga ner från stolen så de har bestämt
att ha sönder det tillsammans.

Viking med snö i hela ansiktet.

Vikings lilla nos genom staketet på altan.

 Nu är vår familj samlad igen efter att Priscilla kommit hem och det känns jättebra!
Jag ska åka och hälsa på "vår" lilla Sigge - Commitment's Emporio Diamonds i Leksand nästa helg och se hur han har det. Självklart ska kameran med så jag kan ta lite nya bilder på honom. Jag träffade Sigge vid veterinären när Donna och Eddie skulle ha sina 12- veckors sprutor och Sigge var en väldigt glad och vild liten krabat. Han blev helt galen av glädje när jag kom sen fanns det ingen hejd på någonting. :)
Denna helg har jag varit på årsmöte för chowchowringen, blev invald i styrelsen för 2 år, ska bli spännande att vara med och självklart en utmaning.
Alltid bra att försöka göra något bra för klubben och för rasen. Spännande!
Så det rör på sig... Vi längtar efter våren nu... Är så trött på -20 grader som termometern ofta visar och så mycket snö....*suck* Vi får nog vara glada om all snön är borta till midsommar....

Inga kommentarer: