söndag 27 februari 2011

Vilket hundliv!

På promenad genom skogen på skoterspåret i går- enda sättet att gå skogen just nu.
Jag, sambon och alla 8 hundar på promenad då är det ett riktigt hundliv vill jag lova. Alla var lösa och sprang fritt och jag bar lilla Vikingen så han också kunde följa med.
Priscilla fungerar bra med resten av familjen nu så de är alla tillsammans under uppsikt så klart.
På bilden är det Lovis och Priscilla som springer fram genom skogen.

Här kommer vår egen uppfödning Donna som älskar att springa och springer precis hur mycket som helst.
Jag brukar fundera på hur långt de egentligen springer även fast promenaden i sig inte är så lång.

Som ett lämmeltåg genom skogen,
Lovis, Carmen, Dylan, Corina, Donna, Priscilla och Eddie...
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.... Så får man räkna så man ser att alla är med när man sen vänder....

Carmen på språng. Hon blev så vild så hon sprang rakt ut i skogen i snön och fastnade så Macke fick hjälpa till för att få upp henne igen. Vi har så mycket snö så man måste hålla sig på spåret..
Kanske har hon lärt sig det till nästa gång nu...

Lite godis måste man ha med jämna mellanrum så man orkar härja runt och de vet så
väl vad jag har i min ficka.

Dylan i egen hög person.
Synd att det inte var någon sol i går för då hade den här bilden blivit så bra.
Han har ett riktigt, läckert halsband. Det passar honom så bra. Brett med små nitar på - jättefint.
Till ett korthår kan man köpa så mycket fina halsband som syns.
På ett långhår så skulle halsbandet aldrig synas.

Här kommer jag med lilla Vikingen slickandes i ansiktet.
Är man liten så ska man inte gå för mycket så "mamma" får bära så man åtminstone kan följa med alla de andra.

Donna 120 km/ timmen!
Glad som bara den över att springa fritt i skogen.

Bäst att hålla sig runt mig. De vet ju att godispåsen kan komma fram när som helst. ;)

Priscilla är glad i godis och får man inte direkt när man vill så hoppar hon alltid upp på en.
Den här hunden står mer på 2 ben än på 4. När jag kommer hem från jobbet så står hon alltid i fönstret och tittar... eller egentligen vem det än är som kommer. Vi är så glada över att ha henne hemma igen!

Här skulle vi vända hem igen och då drar Carmen i väg och fastnar. Ni ser henne till höger...
Så här är fullt upp men vi har riktigt kul med allt ska ni veta.

1 kommentar:

Barbro sa...

Vilka härliga bilder! Det såg ut som en skön promenad. Hos oss är det YoYo som springer först med de andra efter.