onsdag 16 juli 2008

Corina och Grålle!

Vi har 2 katter i familjen också och här är en av dem. Han heter Grålle och han tycker väldigt mycket om Corina och hon tycker väldigt mycket om honom. De två ligger alltid tillsammans, antingen i soffan eller på golvet. Han bär gladeligen in möss och fåglar, antingen levande eller döda till Corinas förtjusning för hon tycker om att leka med dem och till min fasa. Jag fick springa med en hink här för några dagar sedan för att försöka fånga en levandes, livrädd mus som sprang över köksgolvet. Corina var i extas och jag var galen för jag har ingen lust att ha dem som husdjur. Möss får gärna leva för mig men inte inne i vårt kök. Corina och även de andra chowarna jagar gärna katterna men bara om de är ute på gården. Kanske är det roligt att se hur fort de springer.......

Inga kommentarer: