lördag 12 juli 2008

Hos Nellwood's!

Vi stannade hos familjen Persson (Nellwood's) kennel några dagar och jag drog väl med den stackars Annikan runt och tittade på mina chowekillar men som tur var så tyckte nog hon det var lika trevligt som jag tyckte. Det var i alla fall jätte trevligt att stanna kvar och kolla in hennes hundar och få sitta och prata för det blir inte så ofta man hinner ses när det är ca.61 mil från mig och upp till henne så vi har nu infört som tradition att vi kommer att semestra uppöver en gång om året i fortsättningen och då mer än 2 dagar så jag åtminstone hinner slänga i fiskespöt i någon av alla dessa älvar som finns. Fantastiskt! Helikoptern kanske står på gården till nästa gång så jag hinner se allt för avstånden är väldigt, väldigt långa var man än ska någonstans. När man åker till Annika är det flera mil skog, skog och åter skog sen kan man helt plötligt se en skylt där det står "Till Salu".. Man tittar dit och förstår inte vad det är som ska säljas, men långt in kan det stå 2 hus varav ett är till salu och det andra inte. 2 hus i ingenstans!! Om det hade varit ett bostadsområde men 1-2 i iIngemansland. Kortet är i alla fall på Hörnefors stolthet "Leo" som ägs av Nellwood's kennel. Visst är han stilig? Det är nog bland de största chowehanar jag sett..... Där fick inte Rambo vara och kaxa till sig för då har man kanske inte haft någon Rambo kvar när man skulle åka hem. Tack för trevligt sällskap, mat och allt!!!.... Vi kommer igen!!!

Inga kommentarer: