torsdag 24 juli 2008

Full fart.......

Nu har man landat lite efter helgens utställnings-framgångar och jag kan inte låta bli att le lite när jag ser de stora, rosa och fina rosetterna. Vi har haft besök av en familj från Uppsala som har varit och hälsat på för att se hundarna och bilda sig en uppfattning om rasen. Jätte trevligt! Jag har hunnit hälsat på kennel Fun-Hai's i Borlänge också och tittat på de små valparna som började flytta därifrån i onsdags och jag har även hunnit varit till kennel Conneseur's i Örebro och tittat på "halv"syskonen till mina grabbar. Man får aldrig nog av gulliga chowevalpar. Det spelar ingen som helst roll hur många man har sett. De är bara för söta. På lördag åker jag till Stråtjära, utanför Söderhamn och hälsar på "lilla" Leo. Det ska bli riktigt trevligt att få träffa "midsommarprinsen" och se hur han har utvecklats. Så klart så tar jag upp det på bloggen när jag kommer hem därifrån. Vi har semester i 1½ vecka till och vi är glada att den riktiga värmen har kommit tillbaka. Hundarna tycker inte om den men vi 2-benta behöver den för att överleva vintern sen. Kickan löper för första gången efter valparna så det påminner lite om att sitta i en kyrka när Rambo gnyr och gnäller efter henne hela tiden men som tur är varar det bara några dagar. Vi laddar för utställning i Askersund och KM:et(klubbmästerskapet) i Medevi Brunn,Motala som är den 9-10 augusti. Till hösten är det Kickan som ska in i ringen igen. Pälsen har kommit tillbaka men den ska bli lite längre i alla fall. Det ska bli spännande att se hur det går för henne. Hon är inte utställd sen hon vann juniorklassen för tikar med 1:a och HP i Österbybruk-2007 så det ska bli väldigt spännande. Som sagt... Full fart är det hela tiden men kul.....

Inga kommentarer: