söndag 6 juli 2008

Word Dog Show - Stockholm - 2008

Jag har varit med Corina på World Dog Show i Stockholm i dag och det har gått kanon bra. Vi fick gå först av tikarna i juniorklass och jag tycker att Corina gick med flaggan i topp hela tiden. Hon var så duktig. Domaren hette Ganami Kertes Agnes och var från Israel och gav Corina "Excellent" i bedömning och det är väl det bästa man kan få! Jag är så stolt över Corina även fast hon inte fick en slutlig placering, men med tanke på hennes ålder och uppförande så klagar jag inte. Jag är så glad och nöjd med dagen och stolt över att det var jag som ägde den enda svarta, korthårs tiken som ställdes i dag. Jätte kul! Tyvärr så kan jag inte sätta in något kort på henne för vi har inget modem hemma som fungerar efter störningar i telefonledningen så jag sitter inte på min egen dator för tillfället och alla kort och bilder ligger på min dator. Hoppas att det ordnar upp sig under den kommande veckan. Nästa söndag åker vi till Alfta och då kommer Rambo att ställas i valpklass och Corina i juniorklassen. Hoppas att vädret är med oss! Det var underbart många chowar från olika länder och i alla varianter och färger att vila ögonen på under både lördagen och söndagen så det har varit en underbar helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätteskoj att ses på WDS och ja Corina ÄR verkligen FIN! :-)
Och otroligt mysig! Skickar över
två bilder! Kram Annarella