torsdag 30 oktober 2008

Commitment's Calvin Klein "Leo"!

Jag har verkligen roligt och sitter och skrattar för mig själv när jag får mail från mina valpköpare. De verkar också ha roligt med sina chowar. Leo's matte Carina hade läst det senaste om Hugo och kände igen sig direkt.... Så här skrev hon till mig.... "Leo har kommit i ”puberteten” för han har blivit ganska svår med inkallning. Skrattade igenkännande åt berättelsen om Hugos rymning. Det är ungefär lika här numera. Knepet som brukar funka på de flesta hundar, d v s att man springer ifrån dem, fungerar inte på Leo. Han bara tittar på en med ett uttryck som om man är dum i huvudet som springer åt fel håll. Sen fortsätter han i sin valda riktning. Det kommer att gå åt mycket hårfärg att täcka över alla gråa hår man får av att vara choweägare.Nåväl, men trots att han är den trotsigaste och mest svårdresserade hund jag haft, så är han mattes ulligaste, gulligaste och charmigaste hund. Han kan verkligen överösa en med pussar när man kommer hem, då blir man varm om hjärtat och det gör inte så mycket att han är lite olydig." Så kan det vara att ha en chowe men de lägger alltid på lite x-tra charm så att man glömmer vad de gjort ganska fort........*ler*

Inga kommentarer: