tisdag 14 oktober 2008

Mycket på gång nu....

Vi har haft det lite stressigt ett tag nu och det ser ut att fortsätta vara så ett tag till. Eventuellt nu så har vi ett större hus på gång. I dag så bor vi ett litet hus på 84 kvadrat meter men vi behöver lite mer yta för både oss och chowarna och plats krävs när det börjar bli några stycken och vi hade tänkt bli fler och då pratar jag inte om barn utan om chowchow. Vidare information om detta kommer. Spännande, eller hur? Jag jobbar för närvarande ganska mycket också och skift mot min sambo så vi säger "Hej" på fredagarna åt varandra. Min dotter brukar säga "Hej, trevligt att se dig någon gång". Periodvis så blir det så och tid måste arbetas in till kommande valpar som jag hoppas i alla fall få fördelat på 2 kullar under 2009. Sedan blir Rambo 1 år nu den 17 oktober så nu på måndag den 20 oktober ska han röngtas för HD/AD och det är som vanligt väldigt nervöst innan man vet hur det ser ut och veterinären brukar i regel säga till om det inte ser bra ut på en gång och ser det bra ut får man vänta ytterligare upp till 2 veckor innan SKK har läst av röngtenplåtarna.
Jag har aldrig haft någon som helst anledning att tro att det skulle vara något som är fel med honom men när den stora röngten-dagen står för dörren så är det nervöst. Väldigt nervöst. Så här händer det grejor och mycket är på gång och som det ser ut nu är det bara positiva saker....
Kortet är på Rambo när han är drygt 4 månader gammal.

2 kommentarer:

Sara sa...

VI HÅLLER TASSARNA PÅ MÅNDAG ; )
PUSS OHL-GHA O DORA

Anna-Lena sa...

Tack för det! Vi behöver alla tassar som finns för man vet aldrig.... Sedan är alla röngtade som finns hemma här nu i alla fall... Skönt... Då kan man slappna av lite....