onsdag 29 oktober 2008

En helt vanlig dag hos Hugo!

Jag fick ett härligt mail från Göteborg där Hugo har lekt på sitt dagis och där han har stukat sitt ben efter vilda lekar... ¨ Så här skriver Pirjo om hur det går till i Göteborg när Hugo ska vara stilla och vila sitt ben..... Jag såg framför mig denna scen och jag skrattade högt för mig själv. "Han älskar fortfarande att vara på dagis, han är jätteaktiv på alla sätt nu för tiden. Den här sista veckan när vi har försökt att hålla honom stilla har verkligen varit en utmaning för honom. Han har så mycket spring i benen att han smiter så fort han kan, han skiter fullkomligt i sitt onda ben om det kommer en katt, en löptik eller bara en inre ingivelse. Imorse på promenaden smet han och trots att jag ropade stanna ökade han bara farten, han jagade ingenting utan ville bara springa. Det slutade med att jag sprang efter honom och när jag kom tillräckligt nära kastade jag kopplet efter honom och lyckades hejda framfarten. Det korta ögonblicket räckte för blixten Pirjo, jag kastade mig som en fortbollsmålvakt och lyckades fånga in honom. Det jag inte tänkte på var att vi var i en slänt där någon hade sin komposthög full med halkiga höstlöv. Så när jag fångade in Hugo hamnade han på rygg och jag på mage över honom och tillsammans sulade vi in på villatomten nedanför med människorna som bor i huset förvånat betraktande oss genom köksfönstret. "

Inga kommentarer: