lördag 1 januari 2011

Då sparkar vi i gång 2011!

Det blev i alla fall Commitment's Azzaro Chrome som flyttar till Erik i Göteborg.
Jag kände på mig att Erik skulle gilla honom och jag hade rätt.
De kommer att bli de bästa vännerna.

Måste ta lite bilder på de andra också. Det blir så mycket med valparna just nu men i går knäppte jag lite på både valpar och stora när solen var framme en kort stund.
Dylan - Kungen av Karlsänget(det heter så där vi bor).
Han har vaknat till liv igen för nu löper Carmen, så snart blir det väl en flytt hem till svärfar för honom igen så han får vila och äta mat.

Carmen blir finare och finare för var dag.
Hoppas verkligen att hon klarar röntgen sen för hon har så mycket att tillföra aveln i Sverige.

Carmen och Dylan på den berömda stenen.
De har en superkoll över hela byn härifrån så här sitter de alla mycket och gärna.

Lilla Lovis var inte på fotohumör igår. Hon gick i väg en bit i från mig och tittade åt alla andra håll utom på mig. Hon är så snäll och så försynt den här tjejen så det är helt otroligt.
Lite längre fram i vår så är det röntgen på henne också. Hoppas att de klarar sig både Carmen och Lovis.

Corina kunde jag inte ta någon bild på för hon låg på verandan och sov. Hon är i ett super dunder skick trots att hon fött valpar och de har diat. Pälsen är kolsvart och blank, lite urfälld som de blir när de fått valpar men riktigt fin hur som helst. Alla som ser henne säger samma sak. 
Hon har inte tappat någonting i vikt utan hon står kvar på 35 kilo. Hon har fått fri tillgång till mat och har fått ett specialfoder både före valparna föddes och efter. Kanske är det fodret som gör det. Jag tror det.
Det enda som gör att man ser att hon har valpar är de stackars tuttarna som hänger under magen. Valparna sliter och drar i dem, men nu har hon börjat sagt i från. Det gör nog ganska ont med de där sylvassa "gäddtänderna" hängandes under magen.
Hoppas nu att 2011 ger oss ett bra år med mycket spännande för det har vi framför oss!
Mer information kommer med tiden......

Inga kommentarer: