tisdag 10 juni 2008

Corina "Black Gadget Of The Royal Club"!!

Här har vi vår Corina. En svart, korthårstik från kennel Royal Club i Holland. Hon är i dag 9 månader gammal men en rejäl tjej. Hon väger för dagen 26 kilo och mäter säkerligen ca 49-50 cm över manken. Egentligen så var det så att jag beställde en röd långhår..... men fick en svart korthår för att det föddes ingen röd, långhårig tik. Jag funderade ett tag och tänkte att varför inte... Jag har varit som säkerligen många är och har varit lite skeptisk mot korthår och svart har väl inte heller varit till min favoritfärg precis men..... sen kom Corina. Hennes riktiga namn betyder "Svart Juvel" och vi satt Corina för att vi tyckte det var vackert namn och i efterhand så har hon sina bägge namn så passande så det finns inte. Det finns också en svängig bugglåt som de sjunger om Corina. Jag har alltid sagt och sa till min familj när Corina skulle flytta hem till oss att chowevalpar och chowar är så lungna....In kommer Corina och tar av mig allt jag trott att en chowe är. Helt annorlunda. Full fart från början. Biter sönder lite saker och inredning och beter sig lite som jakthund..... Snabb som en vessla och smidig som en katt... Glimten i ögat och en kärlek till livet så det går inte att beskriva. Hon älskar att springa och leka. Leker gärna med allt som rör sig och älskar alla människor som hon träffar. Hon hoppar gladeligen på alla och slickar gärna så mycket på en och var så det blir att klia till slut..... En helt underbar hund som tagit av mig alla fördomar om korthår och svart och allt....... Vi fullkomligt älskar den här damen som det är ett jäkla drag i. Corina är också fantastisk vacker i våra ögon. En ung dam med mycket kropp och storlek och en riktigt sund hund som vi hoppas innerligt att hon klarar röngten för HD/AD till hösten. Jag har inte ångrat mig en enda sekund och jag är glad att jag inte bara tänkte på hårlag och färg. Vi hoppas och tror mycket på henne i framtiden....




Inga kommentarer: