tisdag 10 juni 2008

Kickan

Ett kort på Kickan från vår promenad genom skogen i dag. Så här ser man ut efter att ha haft 5 små valpar som hängt i en under 2 månader men jag tycker hon har hämtat sig fantastiskt bra bara de sista veckorna. Kroppen på henne är muskulös och fin och hon har hämtat tillbaka sina kilon som som hon förlorade när hon hade bebisarna. Nu väntar vi bara på att hennes päls får växa ut igen ordentligt. Hon är faktiskt långhårig annars....
Kickan är i alla fall en sund och en fantastiskt vacker tik men ett helt underbart temperament och full av upptåg och bus. Vi kallar henne för Kicki-luringen ganska ofta och det är precis vad hon är. Nästa gång så hoppas jag att den här damen lämnar efter sig en tik som jag kan få behålla. Skulle så gärna viljat haft en tikvalp kvar efter henne ur valpkullen som var därför att det var min första valpkull och jag tror verkligen att de valparna kommer att bli så bra....... Men "luringen" ville något annat..... som vanligt...
Hur stor är sannolikheten att det ska komma ut 5 pojkar.....

Inga kommentarer: