söndag 8 juni 2008

Utställningsträning med Gerald O'Shea!

Jag och Corina har varit på handler träning i helgen och det har gått väldigt bra och det har varit väldigt roligt. Jag har varit på ganska många utställningar i mitt liv för att helt plötsligt känna mig som en nybörjare igen. Vi har fått lära oss grunderna för vad som gäller när man ska in i ringen och hur man ska uppföra sig. Fakta är att det är sällan hunden som gör fel. Här har man verkligen fått lära sig att uppföra sig så hunden förstår vad du menar. O'Shea är en fantastisk lärare och väldigt underhållande. Är det någon som funderar på någon utställningsträning så rekommenderar jag det verkligen. O'Shea sa att man tränar för varje tävling vad det än är man håller på med men alltför många tror att det är bara att kasta sig på utställning och förvänta sig att det ska gå bra. Jag och Corina laddar för världsutställningen i Stockholm i juli och jag hoppas verkligen att det syns där att vi gått kursen för det här var grunden och vi går även fortsättningen i slutet på juni.


Inga kommentarer: