onsdag 19 augusti 2009

Fotbollsmatcher och illaluktande saker.........

Dagarna rullar på med en liten Frasse i huset. Allt går bra och han är vaken och framåt. Mycket bus. Igår var husse och tittade på en fotbollsmatch och med sig hade han Frasse och Rambo. Allt gick jätte bra men tror ni att någon tittade på matchen när dessa två lurviga guldgossar var med. Uppståndelsen var total och Marcus sa att han hade inte fått gjort annat än att prata chowchow. Vi brukar turas om med att ta med oss hundarna för social träning lite varstans. Viktigt även för den lugnaste... I morse när jag kom ut på verandan där hundarna gärna ligger så ser jag hur Corina myser som bara den och rullar och grejar. När jag tittar närmare om vad hon håller på med så ser jag hur hon försöker rulla in en död näbbmus i nacken(dessa jäkla katter!!) och det slår mig vid sådana tillfällen hur olika vi är en hund på det viset. Allt för att dölja sin egen lukt inför kommande jakt. Mina hundar är inga jakthundar men det sitter djupt inrotat att dölja sin egen lukt. Intressant är det med allt om hur de egentligen tänker. Man får ändå vara glad att det var en färsk, död näbbmus, har även varit med om tidigare när de hittat ett gammalt dass, eller något halvruttet kadaver i skogen...... Jag har precis köpt en ny bok. Hundcoachen, skriven av Fredrik Steen, säkerligen har ni sett honom på tv också. En väldig trevlig bok om hundar, ledarskap, mental stimulans och träning. För den som tycker detta är intressant. Jag tycker det i alla fall. Jag måste också få berätta att det var Fredrik Steen som dömde på Rambos första utställning i Ludvika när han var liten valp och placerade honom som Best In Show-Reserv(5 plats) utav ca 200 valpar. Inte illa av en domare att sätta fram en chowchow som egentligen är en brukshunds-människa.... Jätte kul!

Inga kommentarer: