söndag 30 augusti 2009

Frasse

Här är det som vanligt full rulle med alla chowar men det går jätte bra och flocken har vant sig vid den nya lilla parveln Frasse som kom hit och rörde om ordentligt för allihopa. Vi tränar med Frasse dagligen för att få ordning på alla små hyss han har för sig. Han är inte den valpen som följer dig i vått och torrt som de andra alltid gjort. Inte ens fast du har någon av de andra som går med så följer han efter utan går hellre hem till grannen eller något annat som är roligare. Gömma sig för honom bryr han sig heller inte i. Han går sina egna vägar och tycker själv att det är jätte roligt när man måste jaga i fatt honom. Frasse är duktig att gå i koppel men att ha honom lös kräver 100% uppsikt hela tiden, men vad han än hittar på så är han gudomligt snäll och lätt att ha och göra med. När jag kom hem från jobbet i går så var han lite halt på ett framben och Marcus(husse) sa att han lekt med de andra och troligen stukat sig för han har aldrig varit halt förut. Ibland hinner man inte med i svängarna. Frasse har inte ont på så vis och man får röra benet och sträcka det åt alla håll. Ingen smärta så, men han får vara inne och vila sig från de andra med korta rastningspromenader i koppel. Frasse är inte nöjd med detta utan blir sur när han inte får härja vidare men i det här huset är det jag som bestämmer..... än så länge i alla fall.... Känns som jag fått hem en kille som gärna besämmer själv.. Kul med utmaningar och när jag tänker efter så är Frasse väldigt lik min första chowchow Danilo i sättet. Vi ska till veterinären denna vecka och vaccinera Frasse och Corina och då får de även titta på Frasses ben om han inte är bättre..... Jag är inte orolig i alla fall.

Inga kommentarer: