lördag 22 augusti 2009

Frasse på rymmen

Jag tog med mig Frasse på utsidan av staketet och tänkte att han kunde springa runt mig och leka medan jag grävde ner lite växter. Han var jätte glad och tyckte detta var kanon kul men sen kom han på att man kan springa långt och fort och inte lyssna på mig det minsta också. Så han drog i väg, liten som han är och jag efter. Då vänder han sig om och tittar på mig precis som "du kan inte ta mig" och så försöker han sticka i väg från mig. Jag fick tag på honom i alla fall. Än så länge så hinner jag i fatt honom, men med en inflammerad fot som inte har gått fort på ganska länge så sträckte jag mig rejält i hälsenan i stället. Frasse är en busig liten vän med massor av energi men vi trivs med honom och jag tror att han trivs med oss också. Full fart ska de va'!

3 kommentarer:

Annarella sa...

Vilken upptäckarkille :-)
Är han en sådan självständig herre redan att det inte funkar alls att sticka åt andra håller och tjoa?

Anna-Lena sa...

Det fungerar inte att sticka åt andra hållet eller gömma sig, som jag faktiskt gjorde innan jag insåg att det bara är att ta fart efter Frasse för då var han redan uppe vid vår sommarstuge-granne när jag väl fick tag på honom. Men det är kul med chowar med fart och det är också en utmaning och det gillar jag..=)

Anna-Lena sa...

Inte nog med detta bus.... Han välte omkull lilla Liam 2 år i dag och "smakade"på hans hår. Liam var inte förtjust men det var Frasse. Han tyckte det var kanon kul! Tur att Liam är van med hundar så han blev aldrig rädd ens utan reste sig upp och "hyttade" med sitt lilla finger...=)