lördag 8 augusti 2009

Utställning Askersund i dag!

En härlig dag med en trevlig domare som inte snålade med ord på kritiklappen utan tog sig tid med oss alla. Solen sken och vi var först i ringen så det hann aldrig bli så väldigt hett. Vi fick fin-fin kritik och är jätte nöjda med dagen. Dylan fick 1:a i kvalite', 2:a i konkurrensen och ett HP med superfin kritik. "Tilltalande proportioner, vackert huvud med bra bredd i en flat skalle. Klara ögon av bra storlek och färg. Utmärkt hals, Stram överlinje, svansen kunde vara längre, behöver mer volym i kroppen, typiska vinklar som ger den rätta styltiga gången, tät utmärkt päls. Utmärkt temperament." Corina slog också till i dag med superfin kritik. Hon fick en 1:a kvalite', 1:a i konkurrens och ett HP. Corinas kritik: "Mycket tilltalande proportioner på en tik som ännu är i utveckling. Väl könspräglat huvud, väl pigmenterad mun med utmärkta käkar och tänder. Lagom halslängd. Djup kropp som behöver mer välvning. Utmärkt buren svans, skulle behöva bli lite stabilare i rörelse bak men har den lätt styltiga gången. Urfälld. Utmärkt temperament" Domare var Hans Almgren. Så vi är som sagt jätte nöjda och Corina är verkligen urfälld så att hon fick något pris överhuvudtaget är ett under........ Men glada blev vi i alla fall! Kanon dag också med allt som är runt omkring. Alla trevliga människor och mycket hundsnack så klart............... Bilderna är tagna av Anna-Karin Almström. Tack snälla du för att du dokumenterade min dag med bra bilder och skickade dem till mig!

2 kommentarer:

Annika Persson sa...

grattis grattis har man snygga hundar så har man.

Tina sa...

Hej!
Jag undra hur mycket en valp hos dig kostar? Jag har växt upp med Chow hela mitt liv och de är en underbar hund. Så tänkte skaffa mig en men dom är svåra att få tag på. tack på förhand! Mvh Tina