söndag 23 augusti 2009

Priscilla fick CERT i dag!

Äntligen fick vi känna på hur det känns att få ett CERT på Vallentuna flygfält i Stockholm i dag. WOW! Känns lite historiskt med tanke på att jag ställt ut alla mina chowchow från och till sedan -91 och detta var första CERTET någonsin. Jag blev så glad så jag skrek "Hurra" i ringen och Priscilla slutade som 2:a bästa tik....... Inte illa med tanke på att det är hennes första riktiga utställning och hon är i juniorklass, 9 månader gammal. Hon är fin så hon förtjänade detta verkligen! Lite fundersam mot domaren men skötte sig ändå bra. Detta ska vi nog träna bort med tiden, finns ingen anledning till att vara blyg heller........ Priscillas kritik: 9 månader, OK proportioner och storlek, bra huvud och uttryck, OK bett och pigment, fina öron, OK hals, väl ansatt svans, utmärkt kropp, fina sidorörelser, bra stabil bak, kunde vara lite stabilare fram. Päls och färg OK. Vi hade inte bara Priscilla med oss utan även Dylan och Corina som jag är jätte nöjd med kritiken på. Dylan fick en 1:a i kvalitet med HP och placerade sig som 2:a bästa hane i juniorklass. Dylan kritik: 9 månader, bra storlek, tilltalande huvud och uttryck, tillräckligt utfyllt nosparti, korrekt bett, bra pigment, fina ögon, OK öron, bra hals, utmärkt svans, kunde ha lite mer knävinkling, bra kropp och ben, OK rörelser, päls och färg är bra. Slutligen Corinas kritik som fick en 2:a i bedömningen men med en kritik som jag är supernöjd med i alla fall för hon är inte i toppform.: Corinas kritik: 2 år, ganska stor tik som behöver mer substans i både kropp och huvud, korrekt bett, OK pigment, utmärkta ögon, bra hals, väl ansatt svans, tillräcklig benstomme, kunde ha lite mer knävinkling, något orolig och "cyklande" bak, OK fram, passande steglängd, pälskvalitet OK men inte den bästa i dag. Gott temperament. Domare var Gunnar Nymann. En bra domare som tog sig tid med hundarna. Kanon! Så länge hundarna sköter sig i ringen och visar sin så trevliga sida som de bara kan så är jag jätte nöjd. Då har man gjort vad man kunnat för hur som helst så är temperamentet bland det viktigaste. Jag är nöjd och jag är glad över dagen och alla mina hundar är mina stjärnor!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis grattis :) kram kicki

Anna-Karin sa...

Jätte GRATTIS till dagens resultat. Det gjorde ni bra!

Sara sa...

THAT´S THE WAY I LIKE IT ; )

Annarella sa...

Superdupergrattis till certet!!!
Många kramar från Annarella