onsdag 19 januari 2011

Bacon har bott med Erik i en vecka...

Kul med sådana här mejl från valpköpare.... Allt talar för sig själv.. Såna här gånger behöver jag inte skriva ett ord om hur det går.... Läs mejlet nedan från Erik som är Bacons nya husse..

"En ny vecka, herregud vad han växer! Jag borde ju inte se det som ser han varje dag men jag ser det ändå! Märker det också på halsbandet som måste släppas på. Idag har vi genomfört en kloklippning, det tog ungefär 1 timme, mycket godis och lugnande ord samt att jag klippte en tusendels millimeter så det inte skulle bli fel första gången, tog en paus efter höger fram och bak sedan gick vänstersidan som en dans. Nu äter han på en jättestor tuggsko som belöning :)


Bortskämdaste hunden i stan är han oxo, Anna (syster) köpte två stora skålar a`250kr styck. Hon är ju lite överklass så fint ska det vara. De jag köpte för en 50-lapp rök ju illa fort. Mor hade ju mer separationsångest än Bacon så hon köpte godis och tuggsaker åt han för hiskeliga 600kr, herregud säger jag bara. Köpte det fodret vi pratade om oxå....

Övergången från huset till lägenheten har gått jättefint, han ligger på sin lilla madrass (som jag delade på hälften för den var för stor, trivs mycket bättre med den och filten) som om han inte gjort annat. Han är så otroligt duktig och lär sig fort, om jag markerar med skarp röst när han gör något han inte ska så har det inte hänt en enda gång att han upprepat det utan lär sig direkt.

Hade ju en rädsla inför att han skulle tugga på allt men han låter blommor och annat vara ifred så länge jag är tydlig och ger han tuggalternativ, han är helt underbar!

Oj nu svamlar jag på men det är ju så svårt att låta bli :) Ha en trevlig vecka så höres vi!"

mvh

Erik och Bacon

1 kommentar:

Sara sa...

VILKEN HÄRLIG LÄSNING ,, SKRATTADE HÖGT NÄR JAG LÄSTE OM MATSKÅLARNA..
VILKEN HUSSE BACON HAR !!
KRAM