måndag 5 januari 2009

Dian Shan Quiet Black Pearl!

Vår underbara, söta, danska, lilla prinsessa, än så länge fortfarande utan ett namn. Men det kommer. Vi har många förslag. Black Pearl för tankarna till filmen "Pirates of the Caribien" men som tur är det inte samma stuk på "Pearl" som skeppet i filmen. Vilken underbar liten tjej. Om en vecka så är jag i Danmark och hämtar hem henne. Ska bli kul att få uppdatera sidan med så mycket nytt och roligt när vi kommer hem igen. Alla papper är klara från jordbruksverket nu och godkända så nu är det bara att vänta tills man får hem bägge karamellerna. Förhoppningsvis så är båda våra importerna hemma till nästa vecka. Det ska bli så spännande att få se dem i verkligheten. Nu får man bara förlita sig på uppfödarna vi köper i från, men jag känner mig helt lugn. Jag har att göra med väldigt bra människor som jag litar fullt och fast på annars är det svårt att förklara vad man är ute efter och de vet hur jag vill att det ska vara och de vet våra strikta regler för chowchow som vi har här i Sverige. Hanne och Kaj- kennel Dian Shan i Danmark som Pearl kommer ifrån ska komma till Sverige under året och prova på de svenska utställningarna. Det ser vi fram emot. Ska bli väldigt trevligt och roligt att träffas och att få visa upp Rambo som också är där ifrån...... Om han nu kunde släppa den där pälsen så han blir en man på riktigt.......

Inga kommentarer: