söndag 18 januari 2009

Vardagen håller på att ta form.......

Det är mycket fart och fläkt hemma här men allt börjar ta "form" i alla fall. Nu vet valparna att det är natt, när det är natt och att man äter inte upp kläder som ligger hängda någonstans eller hämtar skor från skohyllan och sliter dem i stycken. Nu börjar det bli ordning och reda. Hanne skickade mig bilder som hon tagit på mig och Priscilla när jag hämtade henne i Danmark. Priscilla "Dian Shan Quiet Black Pearl" har också fått sitt svenska registreringsnummer i SKK redan. Det gick väldigt fort, postade stamtavlan sent på torsdag eftermiddag. På fredagen var det registrerat. Hon har S12210/2009 i fall någon vill kolla hunddata. Dylan får vi vänta med för stamtavlan har inte kommit ännu. Det tar lite längre tid när de kommer flygandes från Nederländerna....... Jag har än så länge klarat mig från att få magsjuka också, trots att jag var mitt i allt.......Peppar-peppar...... Jag satte mig själv i karantän när jag kom hem i fall att, så jag har inte träffat en enda människa som jag kunnat smitta ner eller tvärsom för magsjukan har slagit klorna i Dalarna nu också. Blä! Sedan är det en bild på en trött Hugo "Commitment's Hugo Boss" som ligger och vilar på köksgolvet. Hugo har fått en ny kompis på sitt dagis så nu är det full rulle igen. Gitte och Pirjo, Hugos mattar tyckte också att jag var en "panter-tant" som hade haft en sådan resa till Danmark....*ler* Bilden högst upp är på vår Rambo "Dian Shan Never Quit" som inte vill släppa sin valppäls ännu. Jag tror mina egna uppfödda valpar som blir 1 år i mars har tappat mer päls än vad Rambo gjort. Han är inte den som har bråttom med någonting. Vi vet i alla fall att när han väl fäller denna päls så kommer han att vara alldeles eldröd. Fantastisk vacker......*suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Sköna bilder :-) Det är så skoj att läsa dina uppdateringar! Synd att du inte bor närmre då hade jag bett om att få komma och hälsa på snarast möjligt ;-) Kika gärna in på våran hemsida i dagboken, vi har firat 10årsdag i dagarna :-)
Kramar Annarella