fredag 30 januari 2009

Full Rulle i Nyhammar!

Det är full rulle i Nyhammar och det är inte lätt att få ett enda vettigt kort på någon av dem, förutom Rambo som tycker han är en riktig fotomodell. Att Kickan inte är med på ett enda kort beror på att hon gick efter mig hela tiden.....bakom mig.... Vårt hem påminner om ett dagis nu för tiden. Häromdagen roade sig Dylan med att bita på vår trådlösa telefon som lyckats hamna på golvet. Jag hörde hur det pep och pep men kunde inte förstå vad det var som lät innan jag upptäckte detta. Gud vet var han ringde innan jag såg vad han gjorde. Priscilla har en förkärlek till eluttagen på väggen. Tidningar som man ska tända eld med och som ligger i vedkorgen är i totala molekyler när Priscilla och Dylan har sett att de ligger där. Toalettdörren är inte att tänka på att ha öppen utan uppsikt för då är de små där inne och rycker ner allt som finns i den lilla toalettvagnen som står där. Topsar och bomull.... Allt.... De har ett sådant samarbete med att hitta på hyss så det är riktigt underhållande. Vi har börjat sätta på dem halsband och koppel och det är inte det bästa de vet. Dylan fick nästan panik och "trasslade" in sig i kökspallen i köket så jag fick skrika på husse för att få loss honom. Jag blev lika rädd som Dylan. Så det är full fart men underhållande att titta på dem alla och det är riktigt roligt med små i huset och det är massor av energi. Den här tiden är så kort och de växer så fort så det är bäst att passa på att njuta av dem. De har redan vuxit massor sedan de kom till oss för 3 veckor sedan. Vi fick massor av snö här förra helgen och här får man pulsa fram om man ska någonstans till alla hundars förtjusning. Nu börjar det bli lite kallare här igen och vi har fina soliga dagar. Jag har också pratat om att vi ska flytta till ett större hus och nu ser det ut som om det blir av i alla fall. Jag har skrivit papper med hon som ska köpa vårt hus i alla fall och blir nu allt som det är tänkt så flyttar vi i slutet på mars-början på april. Ska bli underbart härligt med ett större hus och mycket fler möjligheter.

1 kommentar:

Sara sa...

ÅH HERRE JÖSSES, DU MÅSTE JU NÄSTAN TA MAMMA-LEDIGT MED DE SMÅ ! VILKA BUSAR ! LÅTER JU NÄSTAN SOM SPANIEL-SLÄKTET INTE EN LUGN STUND.
TYRAH HAR TUGGAT LITE PÅ EN LIST, THAT´S IT ..MEN SÅ LIGGER HÄR ALLTID TUGGBEN TILL ALLA HUNDARNA FÖR ATT AVLEDA FRÅN ANNAT.
KUL LÄSNING IAF,, JAG SER DIG FRAMFÖR MIG %&#¤"%%##¤GRR..