tisdag 20 januari 2009

Onsdag 21 januari-2009.

Hittade lite gamla bilder från förra vintern när Corina var valp och Hanne fanns med oss. Jag har inte tagit några nya kort så jag tänkte att dessa var passande nu när det snöat lite mer och det är alldeles vitt över backen igen.
Dylan & Priscilla har blivit riktiga vänner och de samarbetar hela tiden när det gäller att hitta på nya bus. En morgon så hade de grävt ur vattenskålen så hela köksgolvet liknade en swimmingpool.
Jag har också börjat lämna de små själva korta stunder när jag går promenader med de andra och det har gått bra. De små kan inte hänga med på de längre promenaderna så det blir kortare turer med dem och sedan hatar de koppel båda två så bara det är en utmaning i sig att få detta att fungera.
Jag och min sambo kommer att arbeta mot varandra ett längre tag framöver så det innbär att jag jobbar ständig eftermiddag och han jobbar ständig förmiddag och jag kan säga att har man tur så får man en liten sovmorgon i alla fall men i dag har jag varit vaken från klockan 6:00. Min sambo kommer att åka hem på förmiddagarna när jag sedan går tillbaka till mitt 2-skift men än så länge är inte valparna mogna till att vara själva mer än 1-2 timmar åt gången. Risken är att man inte har något hus kvar om de små skulle bli uttråkade annars.
Tur man har ett flexibelt och bra arbete och snälla arbetskamrater som ställer upp och byter med mig när jag behöver. Fast de flesta av oss på jobbet har djur så vi förstår varandra.

Inga kommentarer: