måndag 6 april 2009

Äntligen Internet men inte utan att det jävlas....

Har varit utan internet i 2½ vecka nu. Tålamodet börjar verkligen ta slut och det tog verkligen slut när jag ringde Bredbandsbolaget och kollade när de skulle koppla in internet i dag. De svarade mig i slutet på april!!! "Glöm det" sa jag och undrade så klart vad det var som tog så lång tid för dem att flytta ett internetabonnemang från den ena adressen till den andra. Jag fick inget riktigt svar på den frågan men jag vet att Telia tar bara 8 dagar på sig... och det kan man stå ut med men inte över 5 veckor.... Så nu har jag sagt upp Bredbandsbolaget, tecknat nytt med Telia som jag får in inom 10 dagar och så länge så surfar vi mobilt. Så nu kan jag kolla på mina chowar, svara på mail utan att springa över till grannen och låna deras dator... men de har varit snälla våra grannar som har haft tålamod med oss och som tar ut våra hundar de veckor som jag och Marcus jobbar förmiddag. Tack snälla Gunnar och Ellinor för all hjälp med hundar och för att jag fått lånat er dator..... Förresten så har jag semester denna vecka och det har varit underbart skönt i solen, hoppas den fortsätter att skina hela veckan.....

Inga kommentarer: