söndag 19 april 2009

Det har lugnat ner sig i Nyhammar....

I Nyhammar har livet börjat bli normalt igen efter tikarnas löp och hanarnas surigheter. Känner mig lite grann som Hund-Ceasar när jag är ute och kan gå med alla 5 samtidigt igen. Lugnt och sansat. Det bästa med allt är att se lyckan hos chowarna när de får dra i väg lösa genom skogen. Än har ingen av dem viljat rymma från mig... Peppar-Peppar...... Det var en total omöjlighet att gå med alla när Kickan och Corina löpte. Vi hade grindar överallt i vår lägenhet. De slogs så fort de kom åt varandra. Dylan med Rambo. Kickan med Corina. Det var bara vår lilla Priscilla som var snäll. Så det var ett riktigt ös vissa stunder men nu är de alla tillsammans igen och man kan känna lugnet. Vi längtar verkligen in i vårt nya, stora hus och vi hoppas att det blir tidigare än beräknat. Vi hade tänkt att ha en chowchowträff hemma hos oss senare till hösten med lite aktiviteter, massor med chowar och trevligt sällskap så klart, mer info kommer om detta. Jag borstade och kammade vår lilla Priscilla härom kvällen och efter det var det kvällspromenad. Efter ca. 200 meter har hon kastat sig i en dypöl. Våra hundar går inte bredvid vattenpölar eller smuts utan rakt igenom och de är lika allihopa utom Rambo som inte vill bli vare sig skitig eller blöt. Han kan knappt dricka vatten ur en sjö för han är så rädd att blöta tassarna men när det är sommar och varmt så badar jag mer än gärna själv och då brukar jag lyfta i dem en efter en och sedan får de simma in. Hundarna tycker mycket om det och jag ser hur skönt de tycker att det är att få bli svala under riktigt varma dagar. Vår laglösa Dylan har kommit på att han är en cat-killer så katterna vrålar och springer för sitt liv. Desto mer de låter desto roligare tycker Dylan att det är. Som sagt--skönt för alla när vi kommer till vårt nya hus..... Att bo i lägenhet, fast den är stor med så här många hundar är ett riktigt pyssel. Vi jobbar om varandra och gör inget annat än jobbar och går hundpromenader-känns det som i alla fall. Hade detta inte varit en begränsad period hade vi aldrig stått ut. När jag var ute och tog en tur med bilen härom kvällen så ser man hur alla eldar gräs och myser i sina trädgårdar... Sjäva har vi en balkong- som är upptagen av 5 chowar hela tiden... Jag ska ta lite nya bilder i dag på hundarna och sätta på hemsidan..... Skönt med en solig, härlig dag som vi har i dag.......

Inga kommentarer: